woonstvergoeding

mayana
Topic Starter

woonstvergoeding

#1 , 06 okt 2010 21:58

Wanneer ben je verplicht om dat te doen? Ik werd achtergelaten met schulden, kinderen en geen allimentatie, en een afbetaling voor ons huis en had zelf maar een uitkering.
Ik moet hem nu voor de maanden dat ik nog woonde en hij niet, terugbetalen? Kan dat zomaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 06 okt 2010 22:10

Ik ga mij niet uitspreken over de verdeling van onroerende goederen, schulden, ...
De onverdeelde eigenaar die niet meer in de gemeenschappelijke woning woont kan/mag aan de andere eigenaar een woonstvergoeding vragen voor het gebruik van zijn helft van de woning.

eylis

#3 , 11 okt 2010 11:12

één belangrijk detail niet vergeten... als diegene die bleef wonen in de gezinswoning ook op zijn eentje de lening van het huis verder bleef afbetalen (in gezamelijk bezit) , wordt dit verrekend met de zogezegde woonstvergoeding die de "vertrekkende" partij zou kunnen vragen.
In de praktijk komt dat er op neer dat er géén woonstvergoeding moet betaald worden, vermits die twee elkaar meestel opheffen...
goeie advocaat weet dat...

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 okt 2010 13:06

De woonstvergoeding kan maar verschuldigd zijn voor de periode nadat een echtscheidingsprocedure werd ingesteld.

Terug naar “Echtscheiding”