afbetaling lening na scheiding

ricowenur
Topic Starter

afbetaling lening na scheiding

#1 , 01 okt 2010 14:45

Hallo, toen ik getrouwd was zijn we een lening aangegaan voor een huis. Ondertussen zijn we gescheiden is er vanallles fout gelopen en is het huis verkocht met heel wat verlies. De lening is in de handen van een schuldeneiser en ik heb ondertussen de helft van alles al terugbetaald. Nu wil mijn ex echter zijn deel van de lening niet volledig terugbetalen maar per maand een deel waardoor dit nog heel lang ga duren. Wanneer hij echter beslist van niet meer terug te betalen komen ze toch nog naar mij... kan ik me ergens op een bepaalde manier mezelf indekken of hem forceren om dit sneller terug te betalen zodat ik verder kan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 01 okt 2010 18:20

Werd de 'vereffening en verdeling'-procedure door een notaris afgehandeld?
Werd het huis tijdens deze procedure verkocht?
Vormde deze lening een onderdeel van deze procedure?
Handige documenten voor Personenrecht

ricowenur
Topic Starter

#3 , 04 okt 2010 11:58

voor zover ik weet is er geen enkele procedure gestart, het huis is zelfs verkocht zonder ik heb moeten tekenen voor verkoop.

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 okt 2010 13:11

U kan niets ondernemen, hopen dat de andere partij afbetaalt ...
Tenzij u zou beslissen alles zelf te betalen en dan maar de helft van de andere partij terug te vorderen.

lucgescheiden

#5 , 04 okt 2010 15:00

voor zover ik weet is er geen enkele procedure gestart, het huis is zelfs verkocht zonder ik heb moeten tekenen voor verkoop.
Indien het huis op jullie beider naam stond, dan had u wettelijk zowiezo moeten tekenen voor de verkoop.
Uw ex kan namelijk niet alleen handelen inzake gemeenschappelijke goederen.
Ik vermoed dan ook dat de schuldeiser zijn contractuele voorwaarden heeft laten gelden....
ik heb ondertussen de helft van alles al terugbetaald..
Is deze schuld dan niet vereffend en verdeeld via overéénkomst?
Beider echtlieden hadden ten tijde van de scheiding wellicht de helft van deze lening als schuld aan het gemeenschappelijke vermogen.
Werd dit nergens geakteerd?
Is de schuldeiser reeds op de hoogte van de echtscheiding?
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”