Aftrek bijdrage op kindrekening

Pietersd.
Topic Starter

Aftrek bijdrage op kindrekening

#1 , 01 okt 2010 12:37

Beste,
ik ben een gescheiden vader met twee kinderen waarbij er 1 kind bij mij geregistreerd staat en 1 kind bij de moeder.
Wij betalen elk een vast bedrag per maand op een kindrekening. Nu vroegen wij (zowel ex als ik, want nog steeds communicatie vaardig) ons af of wij dit bedrag konden inbrengen op onze btw aangifte als zijnde een alimentatie?

mvg,

Dennis

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 okt 2010 12:49

Onderhoudsgelden betaald in het raam van een onderhoudsplicht kunnen worden afgetrokken voor 80 percent van de aangifte voor de inkomstenbelasting.
Sparen op naam van kinderen geeft geen recht op die aftrek.
Waarom spreekt u van btw aangifte? Het verband ontgaat me.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Pietersd.
Topic Starter

#3 , 02 okt 2010 12:47

Beste Roharro,
het betreft wel degelijk de aangifte voor inkomensbelasting, mijn excuses.
Het gaat over onderhoudsgeld dat door beide ouders (ex-partners) op een rekening wordt gezet om te voorzien in de onkosten voor de kinderen, school, medische, vrijetijds besteding, ... Het is dus geen spaarrekening.

mvg.

Reclame

wanton

#4 , 02 okt 2010 19:40

Er is blijkbaar een regeling co-ouderschap. In dat geval kan geen onderhoudsgeld worden afgetrokken.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Echtscheiding”