Eenzijdig aanvragen echtscheiding

carembeu
Topic Starter

Eenzijdig aanvragen echtscheiding

#1 , 29 sep 2010 15:43

Ik had graag wat inlichtingen gehad ivm het eenzijdig aanvragen van een echtscheiding en het verdelen van de bezittingen.

Mijn toekomstige ex-vrouw is ongeveer een jaar geleden naar haar moederland teruggekeerd. Binnenkort kan ik beginnen om de echtscheiding eenzijdig aan te vragen. Nu had ik graag geweten wat er gebeurd om uit de onverdeeldheid te geraken wanneer de tegenpartij verstek geeft.
Mijn ex is niet van plan om terug te keren naar Belgie en heeft me laten weten geen advokaat onder de arm te nemen. Hoe verloopt de verdeling in dit geval ?

Een 2de vraag betreft de woning. In ons huwelijks contract staat dat ik de woning in de gemeenschap breng, maar met de clausule dat ingeval van echtscheiding deze terug naar mij gaat, mits betaling van een compensatie voor de periode dat we samen afbetaald hebben. Bij het in de gemeenschap brengen via huwelijkscontract hebben wij geen registratierechten betaald. Ik ga ervan uit dat als de woning terug uit de gemeenschap gehaald wordt, ik ook geen registratierechten dien te betalen. Is dit correct ?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding