Loonbeslag voor alimentatiegeld?

Inge1982
Topic Starter

Loonbeslag voor alimentatiegeld?

#1 , 27 sep 2010 15:01

Hoi,

Mijn man heeft 2 kinderen bij zijn 1ste ex-vrouw waarvan hij ondertussen toch bijna 13 jaar gescheiden is. Al 13 jaar maakt zij hem (en sedert 4 jaar ons) het leven zuur door de ene na de andere rechtzaak op te starten. Nu is het het laatste halfjaar eindelijk rustig geweest, maar nu is er kans dat het maar een stilte voor een (nieuwe) storm zou kunnen zijn. Wij hebben via mijn man's 2de ex moeten horen dat zij bezig zou zijn om een zaak op te starten om loonbeslag te laten doen voor het alimentatiegeld. Haar reden zou daarvoor zijn dat wij altijd betalen op het einde van de maand ipv het begin.
Wij kunnen echter maar storten op het einde van de maand omdat mijn man zijn werkgever nog altijd werkt met een weekloon en wij 2 leningen hebben lopen. Mijn loon wordt in het begin van de maand gebruikt voor de huishuur. Wij kunnen dus niet anders dan op het einde van de maand storten, maar dit wordt wel telkens netjes gedaan.
Ik heb het laatste vonnis al eens nagekeken en daar staat nergens iets van vermeld wanneer het juist in de maand betaald moet worden.

We weten dat het op het moment alleen maar geruchten zijn en dat mijn man's 2de ex wel eens durft de waarheid te verdraaien of uit haar duim durft te zuigen. Maar we weten ook dat mijn man's 1ste ex tot alles instaat is als het op geld aankomt.

We hebben niet veel zin in weer een rechtzaak, maar zouden wel al ietwat voorbereid willen zijn moest het toch zover komen.

Mvg,
Inge

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 27 sep 2010 16:14

ex2 die nieuws over ex1komt vertellen?
(die koffiekletsen dus samen...)
lijkt me iets voor een soap

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 sep 2010 18:35

"""staat nergens iets van vermeld wanneer het juist in de maand betaald""
dus als het die maand betaald is is het betaald.(punt)
als het elke maand rond dezelfde datum betaald wordt zal denk ik geen enkele rechter dat als argument zal aanvaarden --- of in het vonnis moet staan voor datum 2 de van de maand.
En dan had 1ste ex al lang moeten protesteren en niet na x- jaar.

Reclame

Bijtje

#4 , 27 sep 2010 20:27

Als de alimentatie elke maand betaald wordt rond dezelfde datum zal idd geen enkele rechter haar gelijk gaan geven. Een slimme advocaat zal haar dan ook afraden om hiervoor een zaak te starten. Ik zou mij hierover dus vooral niet teveel zorgen maken.

Rebel-with-a-cause

#5 , 27 sep 2010 20:34

Loonbeslag kan en wordt toegestaan wegens het NIET betalen van alimentatie.
Jouw man betaald WEL!

Als ze toch en rechtszaak zou aanspannen, kan ze eventueel aangeklaagd worden voor tergend en roekeloos geding.

Inge1982
Topic Starter

#6 , 28 sep 2010 13:57

@eylis
Wat u zegt 'het lijkt wel een soap' is voor ons wel bittere realiteit. Zij hebben geen rechtstreeks contact met elkaar en houden ook samen geen koffiekletsjes. Zij komen wel uit dezelfde regio en zouden gezamelijke vriendinnen hebben en dankzij facebook en al die andere zaken kan de wereld soms enorm klein zijn.

We hebben zelf toch al het idee dat dit niet echt iets is waar we schrik voor moeten hebben maar het is toch fijn om te horen/lezen dat ook anderen dit bevestigen. Zelfs al na 4 jaar raak je het al beu om constant met een dreiging van een rechtzaak te moeten leven. Niet echt aangenaam voor een jong gezin (of voor eenders welk gezin of persoon).

Bedankt voor de reacties,
Mvg
Inge

eylis

#7 , 28 sep 2010 14:25

inge,
courage en houd het hoofd koel...
Het is zoals met stoute kindjes.
Negeren is vaak een goede oplossing, dan wil ongewenst gedrag vaak al flink verminderen.
En laat ze maar hun persoonlijke beheersingsdrama's via Facebook uitleven.
Is vaak goede therapie voor personene met echtscheidingspuberteit :-))

Terug naar “Echtscheiding”