Hoi,
Mijn man heeft 2 kinderen bij zijn 1ste ex-vrouw waarvan hij ondertussen toch bijna 13 jaar gescheiden is. Al 13 jaar maakt zij hem (en sedert 4 jaar ons) het leven zuur door de ene na de andere rechtzaak op te starten. Nu is het het laatste halfjaar eindelijk rustig geweest, maar nu is er kans dat het maar een stilte voor een (nieuwe) storm zou kunnen zijn. Wij hebben via mijn man's 2de ex moeten horen dat zij bezig zou zijn om een zaak op te starten om loonbeslag te laten doen voor het alimentatiegeld. Haar reden zou daarvoor zijn dat wij altijd betalen op het einde van de maand ipv het begin.
Wij kunnen echter maar storten op het einde van de maand omdat mijn man zijn werkgever nog altijd werkt met een weekloon en wij 2 leningen hebben lopen. Mijn loon wordt in het begin van de maand gebruikt voor de huishuur. Wij kunnen dus niet anders dan op het einde van de maand storten, maar dit wordt wel telkens netjes gedaan.
Ik heb het laatste vonnis al eens nagekeken en daar staat nergens iets van vermeld wanneer het juist in de maand betaald moet worden.
We weten dat het op het moment alleen maar geruchten zijn en dat mijn man's 2de ex wel eens durft de waarheid te verdraaien of uit haar duim durft te zuigen. Maar we weten ook dat mijn man's 1ste ex tot alles instaat is als het op geld aankomt.
We hebben niet veel zin in weer een rechtzaak, maar zouden wel al ietwat voorbereid willen zijn moest het toch zover komen.
Mvg,
Inge