OMGANGSRECHT

bene
Topic Starter

OMGANGSRECHT

#1 , 17 sep 2010 10:28

Iemand enig idee hoe dikwijls de jeugdrechter mijn vraag om omgangsrecht kan uitstellen?
Ons dochtertje is nu 8 jaar en ik vrees dat mijn omgangsrecht gedurende 10 jaren,dus tot wanneer ons dochter meerderjarig zal zijn (18j) zal worden uitgesteld...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 17 sep 2010 11:35

ik wist niet eens dat men een aangevatte zaak zomaar verschillende keren kan uitstellen...
Bij uitstel is dat toch steeds met een zeer specifieke reden? Bijvoorbeeld de jaarlijkse rechtbankvakantie.
De andere partij kan ook eens juitstel vragen om een zeer specifieke reden, maar toch nooit zomaar en al helemaal niet verschillende keren na elkaar?
Wat zegt je advocaat zelf hierover?

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 19 sep 2010 23:45

Wat je m.i. had moeten doen is de griffier laten noteren dat je je verzet tegen uitstel, de zaak is immers dringend en diend dan ook behandeld te worden met voorrang boven al de andere.

Ik kan verkeerd zijn, uitstel gebeurd wel vaker omdiverse redenen, maar ik vermoed dat je je te gemakkelijk laat rollen bene ...

Je kan een brief schrijven naar de voorzitter van de rechtbank en hem wijzen dat door dergelijke praktijken het kind nog meer schade wordt toegedaan.

RR

Reclame

bene
Topic Starter

#4 , 20 sep 2010 08:32

In het verleden heeft ex zijn advocate ook gedurende 1 jaar keer op keer deze zaak uitgesteld en toen was de eindconclusie: we halen het kind niet meer uit haar vertrouwde milieu...
En ja, al al die jaren laat ik mij "rollen", maar blijkbaar is hier niet veel aan te doen dan het "gewoon" ondergaan...
Op 21 oktober komt het vervolg; ik hou mijn hart al vast!!!

roderidder

#5 , 22 sep 2010 00:06

De rechter stemt in om de zaak een maand te laten voor wat het is...
Wat zou je zelf er van vinden dat die zelfde rechter nadien zal oordelen dat de zaak toch dringend was (en nog steeds is)?

RR

bene
Topic Starter

#6 , 23 sep 2010 10:14

Dan zou ik mij afvragen: "waarom al die kostbare tijd verloren laten gaan, tijd waarin ons dochtertje meer en meer vervreemd van mij en haar broertje"???

roderidder

#7 , 24 sep 2010 21:52

correctie: Waarom laat U al die kostbare tijd verloren gaan?
Je moet het door de ogen van een magistraat zien en die stellen zich de vraag: Wie heeft zich verzet tegen het verzoek tot uitstel... niemand... ok dan is het beslist. uitstel!
Zo vermoed ik dat het bij U gegaan is. Je had hier op je strepen moeten staan en eisen dat de wet gevolgd wordt en dat is dat de rechter in deze zaak uitspraak moet doen met voorrang boven al de andere zaken.

RR

bene
Topic Starter

#8 , 07 okt 2010 08:36

Ik ben kapot getergd door ex en zijn advocate en nu ook door dochtertje doordat zij op papier liet zetten dat zij mij haat, dat ik haar mama haar schop en slaag, dat haar broertje haar pest en dat zij zich bij mij verveelt en dat ik geen tuin heb (ik heb een grote tuin).
En ondertussen beweert ex en zijn advocate dat zij het contact tussen mijn dochtertje en mij willen herstellen via neutrale bezoekruimte, ikzelf nam hiermee al contact op, maar ex niet.
Papier is gewillig, net zoals mijn vonnis op papier, maar de realiteit is totaal anders!!!
Ik ga een goede raad opvolgen: ik ga breken met ons dochtertje, zo is ex mij kwijt als zijn "speelgoedje" en kan hij iemand anders zoeken om te pesten en te tergen en kapot te maken.

Terug naar “Echtscheiding”