Kortgeding Omgangsrecht

Creations
Topic Starter

Kortgeding Omgangsrecht

#1 , 16 sep 2010 09:51

6 september 2010 moesten we verschijnen voor de jeugdrechtbank voor ons laatste vonnis, 25 september zouden we weten wat ons vonnis zou zijn, en we moesten tussentijds ons oud vonnis nog voort zetten
het is nu al twee weken geleden dat ik mijn zoontje gezien heb
waarvan ik hem al twee keer gezien moest hebben
de vader weigert gewoon onze zoon mee te geven , reden : hij is ziek
ik ben elke keer naar de politie geweest om verklaring af te leggen met bijhorende documenten en bewijzen dat hij niet ziek is (printscreens facebook, foto's)
mijn advocaat adviseerde mij om kortgeding aan te spannen.
wat ik dan ook gedaan heb, kan iemand mij een woordje uitleg geven wat dit allemaal inhoud?

want ik heb de vader altijd de kans gegeven op soorten bilocatie (waar we zwaar zijn in gefaald)
constante ruzies, bedreigingen, zwartmakerij, noem maar op, terwijl ik altijd maar positief bleef praten terwijl ik wist dat hij tegen diezelfde personen geen goed woord over mij kon vertellen
ik blijf dan maar de volwassene en laat het over mij waaien

ik heb er eerlijk gezegd genoeg van, nu gebruikt hij onze zoon als een soort speelbal, voor me te straffen ...

dit kan toch zomaar niet ongestraft blijven ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bijtje

#2 , 16 sep 2010 18:27

Ik neem aan dat u meer uitleg wil over wat een kortgeding juist is ?
Dit is een versnelde procedure waarbij de eisende partij niet kan wachten tot de gewone procedure is afgerond. Met een kortgeding kun je dus veel sneller voor een tijdelijke regeling procederen. Deze regeling zal dan zo snel mogelijk ingaan en dan wordt er verder geprocedeert tot het uiteindelijke vonnis is opgesteld. Kortgeding zorgt dus voor een tussenoplossing. De rechter beslist echter of kortgeding wordt toegestaan of geweigerd.

Creations
Topic Starter

#3 , 16 sep 2010 19:57

en hoe lang duurt het voor het kortgeding is dan...?

Reclame

Bijtje

#4 , 16 sep 2010 20:15

en hoe lang duurt het voor het kortgeding is dan...?
Bij ons was dit nog geen twee weken. Wij verschoten zelf hoe snel dat ging. Het ging over een soortgelijke zaak als de uwe

Creations
Topic Starter

#5 , 18 sep 2010 11:47

mag ik vragen hoe het bij jullie is afgelopen dan ? :-)

Bijtje

#6 , 18 sep 2010 13:34

mag ik vragen hoe het bij jullie is afgelopen dan ? :-)
eerste vonnis was een kortgeding, moeder nam de eerste stap om een weekend-papa van mijn vriend te maken omdat hij te hard aandrong op een onderlinge overeenkomst voor een bilocatie,en ze vroeg een belachelijk hoog bedrag aan alimentatie, bovendien wilde ze het kindergeld volledig houden. Wij hebben tegen de rechter gezegd dat we bereid waren om een deel van die som te betalen en hebben er toen zelf een bedrag op gekleefd en gezegd dat wij , indien geen bilocatie, wij tijdelijk een 5/9 regeling wilden, dus een halve week bij ons, en dan anderhalve week bij de moeder steeds afwisselend tot aan de volgende zitting, want wij wilden nog steeds bilocatie en hoopten ook om het kindergeld in de helft te krijgen en geen ali. meer te moeten betalen omdat de moeder eigenlijk een hoger inkomen heeft dan wij. De moeder probeerde de rechter wijs te maken dat mijn vriend meer geld had, maar toen vroegen wij om een financieel onderzoek te doen bij beide ouders. Rechter heeft ons over de hele lijn gevolgd. Dus momenteel nog 5/9 regeling en over enkele maanden hebben wij bilocatie. Maar we moeten er ook bijzeggen dat wij een goede band hebben met de moeder ondanks al deze zaken en dat dat toch ook wel een belangrijk detail is om een bilocatie goed te laten verlopen. De moeder ziet nu zelf ook in dat dit de beste oplossing is en natuurlijk doet dit ergens pijn bij haar, maar niemand geeft graag zijn kind af.

Terug naar “Echtscheiding”