Woonvergoeding bij ex-samenwonenden

Stendhal
Topic Starter

Woonvergoeding bij ex-samenwonenden

#1 , 13 sep 2010 16:59

Mijn ex wil na tien jaar scheiden (samenwoningscontract) en verhuist naar Antwerpen. (Wij wonen in Brussel) Ze schreef de kinderen (vier en zes) zonder mijn toestemming in Antwerpen in een school in en ik startte kortgeding. De kinderen blijven nu in Brussel en gaan vanaf oktober week om week in Antwerpen en in Brussel wonen in het ouderlijk huis. In afwachting dat ik haar deel van ons huis uitkoop zou ze in theorie op een woonvergoeding kunnen aanspraak maken. Moet ze dan niet de hypothecaire lening verder blijven afbetalen, mee de helft betalen van het kadastraal inkomen en mee tussen komen in de onkosten (lek in dak bijvoorbeeld). We proberen er nu uit te geraken via een bemiddelaar.
Wie heeft er hier ervaring mee ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 sep 2010 17:01

Mijn ex wil na tien jaar scheiden (samenwoningscontract) en verhuist naar Antwerpen. (Wij wonen in Brussel) Ze schreef de kinderen (vier en zes) zonder mijn toestemming in Antwerpen in een school in en ik startte kortgeding. De kinderen blijven nu in Brussel en gaan vanaf oktober week om week in Antwerpen en in Brussel wonen in het ouderlijk huis. In afwachting dat ik haar deel van ons huis uitkoop zou ze in theorie op een woonvergoeding kunnen aanspraak maken. Moet ze dan niet de hypothecaire lening verder blijven afbetalen, mee de helft betalen van het kadastraal inkomen en mee tussen komen in de onkosten (lek in dak bijvoorbeeld). We proberen er nu uit te geraken via een bemiddelaar.
Wie heeft er hier ervaring mee ?
Zolang ze mede-eigenaar is moet ze daarvan inderdaad haar deel blijven betalen. Het enige verschil met de toestand voordien is dat u een "halve" huurder wordt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”