Beste,
het is bijna onwaarschijnlijk dat je ex het ouderschap over jullie dochter heeft gekregen. Waarschijnlijk bedoel je de verblijfsregeling.
Jullie hebben namelijk SAMEN het ouderlijk gezag. Je ex kan wel verkregen hebben dat je dochter bij haar verblijft en gedomicilieerd is, met een omgangregeling voor jou.
dus: je ex KAN niet zomaar de domicilie van je dochter verzetten zonder je instemming. Vermits dit in onderling overleg moet gebeuren. Daarom: neem contact op met de gemeente waar je docher ingeschreven staat en meld daar uitdrukkelijk dat je nog GEEN instemming hebt gegeven om de domicilie van je dochter te laten schrappen.
Het is natuurlijk nogal ingewikkeld omdat het Nederland betreft. In Nederland is er ook niet altijd gezamelijk ouderlijk gezag. Maar hier dus WEL.
Ik zou als ik jou was, proberen te weten te komen in welke stad ze wil gaan wonen. Dan Een A.S. naar de dienst bevolking van die stad sturen met de melding dat jullie gezamelijk ouderlijk gezag hebben (cfr Belgische wetgeving én juridisch bekrachtigd EOT) en je bijgevolg nog geen akkoord hebben wat betreft de wijziging van het domicilie van je kind.
Ze kan ook niet zomaar het kind aan de omgangsregeling onttrekken, dus verhuizen zal ze toch even diep over moeten nadenken...
Je vaderschap is een recht en heeft opvoedkundig belang voor je kind en is géén leuk soort familiebezoek.
dat bedoelde ik dus... verblijf en domicilie bij haar en omgangregeling voor mij.
weet je of er mogelijkheden zijn om dit om te keren, dus dat haar verblijf en domicilie naar mij komt en dat de moeder een omgangsregeling krijgt.
m.i. moet de jeugdrechter daar toch mild in zijn, aangezien ZIJ naar het buitenland verhuisd is. en ik had ook iets gelezen van "opeisen voogdij op grond van verblijf in België"
bedankt voor de tips ivm adreswijziging, dat ga ik direct regelen!