vraag kinderalimentatie

kim27
Topic Starter

vraag kinderalimentatie

#1 , 12 sep 2010 18:58

Hallo allemaal

Ik kom uit nederland hoop dat dit geen probleem is, neem aan dat de regels en wetten wel overeenkomen?
Ik kon helaas geen ander forum vinden.

Ik heb een kindje samen met mijn ex man. Ook heb ik een kindje met mijn vriend (fiscaal partner) Toen ik ging scheiden hebben ik en mijn ex samen een bedrag voor alimentatie voor ons kindje afgesproken. Puur op gevoel. Toch zou ik het graag is willen laten berekenen waar we recht op hebben. Hebben jullie enig idee of ze alleen van mijn inkomen uitgaan of ook dat van mijn fiscale partner (zijn niet getrouwd)?

Bedankt alvast voor de genomen moeite

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 12 sep 2010 19:02

Beste Kim,
als je nog in Nederland woont of je kinderalimentatie daar ook laat vonissen, moet je echt rekening houden met de specifieke Nederlandse wetgeving. Want die verschilt echt op enkele punten. In Belgie wordt "normaal gezien" voor de kinderalimentatie geen rekening gehouden met de nieuwe partner. Maar ik heb al verhalen gehoord van een slimme tegenpartij dat toch een rol heeft kunnen laten meespelen.

Rebel-with-a-cause

#3 , 12 sep 2010 19:20

Ik kon helaas geen ander forum vinden.
En toch is er een forum voor Nederlanders: http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”