Ik zie mijn meerderjarige 22-jarige dochter nooit sedert 2002 met uitzondering van een periode van 8 maanden in 2006. Zij volgt een universitaire opleiding waarvan ze net in de bacheloropleiding geslaagd is. Nu zal ze de masteropleiding volgen. Dit laatste en alles ivm haar studies weet ik via mijn 2 zonen die bij mij inwonen. Resultaten moet ik zelf opvragen aan de universiteit. Ik ben sedert 4 jaar werkloos om fysieke redenen(33%) en heb hierdoor een vast(laag) vervangingsinkomen. Aangezien mijn oudste zoon, die na ook een aantal jaren mij te verstoten en nu bij mij woont, nu ook hogere studies zal aanvangen moet ik weer via een pro deo-advocaat het onderhoudsgeld voor hem laten aanpassen. Mijn ex, die financieel veel sterker staat, kon telkens voor mijn dochter en mijn oudste zoon hoge onderhoudsgelden eisen die ik onmogelijk kon betalen en die ik nu nog steeds afbetaal.
Maak ik een kans om van de onderhoudsplicht voor mijn dochter af te geraken daar zij mij volledig negeert en mij zelfs reeds jaren negatief beoordeelt in kennissen-en vriendenkringen. Bij een gesprek met een toekomstige eventuele pro deo-advocate zou dit heel moeilijk zijn.
Vriendelijke groeten en dank
Marc