hallo
mijn ex man maakt al jaren geen gebruik van zijn omgangsrecht
hij betaalt ook geen allimentatie
hij is gewoon weggebleven zonder enig tekst en uitleg aan kinderen
hij vond dat ze gewoon niet graag naar hem kwamen en daarmee was de kous af
proberen om de kinderen op andere gedachten te brengen vond hij nutteloos
kinderen van toen pakweg negen jaar zelf laten kiezen waar ze hun weekend doorbrengen is niet verantwoord maar ja....
ondertussen zijn kinderen wel volledig vervreemd en hebben hun eigen leven opgebouwd
als mijn ex man toch geen gebruik maakt van omgangsrecht ( heb hier steeds melding van gedaan) kan ik een schorsing van het vonnis
aanvragen of het exclusief ouderlijk recht aanvragen heb gehoord dat zelfs na 3 maanden onder familieverlating valt en alle rechten zouden
vervallen...??? Als kinderen zelf willen mogen ze van mij gerust contact opnemen, maar nu willen ze zelf totaal niet meer, complete breuk volgens mij
en mijn vraag is soms hoor ik verhalen van vaders die na vele jaren terug opduiken en je dan weer als moeder verplicht bent om de kinderen te motiveren
om weer terug mee te gaan terwijl hij jaren daarvoor zelf heeft beslist om zijn kat te sturen nooit enige interesse heeft getoond en dat je dan weer eens
de kinderen hun wereld op z'n kop moet zetten
ik neem aan dat vaders hun rechten hebben, maar hebben kinderen die een moeilijke weg hebben afgelegd eindelijk hun draai gevonden hebben dit ook niet
ik zeg niet dat dit zo zal gebeuren maar ik wil hun nu enkel beschermen tegen zulke toestanden
als ze zelf willen geen enkel belet maar als ze echt niet weer willen hebben ze misschien zo een beetje een poot om op te staan
ik weet dat men zegt dat kinderen beide partijen moeten kennen maar als vader zelf beslist dat hij geen enige belangstelling heeft en niet mee instaat
voor enige vorm van opvoeding wil dat ook wat zeggen, niet? Een kind dat jaren zijn vader niet ziet veertien bijna vijftien is een eigen leven opbouwd
ontspanning en vriendenkring moet dit dan terug alles laten vallen misschien in de tijd als papa nog eens wakker wordt