omgangsrecht

pitta
Topic Starter

omgangsrecht

#1 , 06 sep 2010 11:46

hallo

mijn ex man maakt al jaren geen gebruik van zijn omgangsrecht

hij betaalt ook geen allimentatie

hij is gewoon weggebleven zonder enig tekst en uitleg aan kinderen

hij vond dat ze gewoon niet graag naar hem kwamen en daarmee was de kous af

proberen om de kinderen op andere gedachten te brengen vond hij nutteloos

kinderen van toen pakweg negen jaar zelf laten kiezen waar ze hun weekend doorbrengen is niet verantwoord maar ja....

ondertussen zijn kinderen wel volledig vervreemd en hebben hun eigen leven opgebouwd

als mijn ex man toch geen gebruik maakt van omgangsrecht ( heb hier steeds melding van gedaan) kan ik een schorsing van het vonnis

aanvragen of het exclusief ouderlijk recht aanvragen heb gehoord dat zelfs na 3 maanden onder familieverlating valt en alle rechten zouden

vervallen...??? Als kinderen zelf willen mogen ze van mij gerust contact opnemen, maar nu willen ze zelf totaal niet meer, complete breuk volgens mij

en mijn vraag is soms hoor ik verhalen van vaders die na vele jaren terug opduiken en je dan weer als moeder verplicht bent om de kinderen te motiveren

om weer terug mee te gaan terwijl hij jaren daarvoor zelf heeft beslist om zijn kat te sturen nooit enige interesse heeft getoond en dat je dan weer eens

de kinderen hun wereld op z'n kop moet zetten

ik neem aan dat vaders hun rechten hebben, maar hebben kinderen die een moeilijke weg hebben afgelegd eindelijk hun draai gevonden hebben dit ook niet

ik zeg niet dat dit zo zal gebeuren maar ik wil hun nu enkel beschermen tegen zulke toestanden

als ze zelf willen geen enkel belet maar als ze echt niet weer willen hebben ze misschien zo een beetje een poot om op te staan

ik weet dat men zegt dat kinderen beide partijen moeten kennen maar als vader zelf beslist dat hij geen enige belangstelling heeft en niet mee instaat

voor enige vorm van opvoeding wil dat ook wat zeggen, niet? Een kind dat jaren zijn vader niet ziet veertien bijna vijftien is een eigen leven opbouwd

ontspanning en vriendenkring moet dit dan terug alles laten vallen misschien in de tijd als papa nog eens wakker wordt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
veerle1975

#2 , 06 sep 2010 20:44

Wel ik vraag me dat eigenlijk ook af hoe dat zit :? Hier is de 'vader' al bijna 4 jaar uit het beeld verdwenen. Maar hier betaalt hij wel allimentatie ( dankzij de vrederechter). Hij heeft mijn ex indertijd papieren doen tekenen waarbij er automatisch loonbeslag zal gelegd worden bij 3 maanden niet betalen.Ik heb dat eens nagevraagd in een justitiehuis en daar zegt men dat ( in mijn geval) de 'vader' bezoekrecht heeft is dat is geen plicht.

pitta
Topic Starter

#3 , 07 sep 2010 10:00

ja ik weet het men heeft bezoekrecht en geen bezoekplicht, maar als moeder heb je dan wel zogenaamd de plicht om aan te tonen dat je alles in je macht

gedaan hebt om je kinderen te motiveren mee te gaan met ouder die het bezoekrecht uitoefend :shock:

Hoe doe je dit in godsnaam met kinderen of tieners die heel goed weten hoe de vork in de steel zit en geen zin meer hebben om weer eens gekwetst te

worden. Eigenlijk als het zo ver zou komen moet ik mijn kinderen van de wet verplichten om met een voor hen zo goed als vreemde mee te gaan.

Heel kafkaans volgens mij hoor. Ik heb alle begrip voor papa's die voor hun rechten opkomen maar in een geval zo als het mijne ( niet omzien, geen

allimentatie etc) vind ik dat rechters onmiddellijk voor het kind zouden moeten kiezen en het zijn rust gunnen

Als dit kind er behoefte aan heeft zal het zelf wel een signaal geven zijn vader te willen kennen

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 sep 2010 17:26

Dan vraagt u om gegronde redenen een wijziging van het vonnis.
U kan en mag dat

veerle1975

#5 , 07 sep 2010 20:28

Als je een wijziging zou aanvragen , dan vraag ik me af , is dat dan geen slapende honden wakker maken?
Allé wat ik wil zeggen is, hij is nu al zolang uit 'the picture' maar god weet wat hij zal doen, als hij wordt opgeroepen voor een wijziging van het vonnis.
Want ik denk niet dat dat zonder zijn aanwezigheid kan voltrokken worden :roll:
En stel je voor dat hij daar een beetje show voert en zegt dat ie weer achter de kinderen zou komen, je weet nooit hoe de rechter zal reageren. :?

Terug naar “Echtscheiding”