Ik ben in buitenland gescheiden (EU land), was getrouwd met een niet EU-er, geneutraliseerd Belg door huwelijk. 2 kinderen 13 en 15. Ex woont nog steeds in buitenland en is rijk (dit wil zeggen: hij kan reizen zoveel als hij wil, geen budget beperking). Het bezoekrecht is als volgt: de helft van de vakantie (behalve herfst en lente verlof), en de officiële school kalender wordt gevolgd volgens het echtscheidingsakkoord. Volgens de Vlaamse schoolkalender beginnen schoolvakanties op maandag. Aangezien mijn ex ervan houdt alles tot op de letter te volgen, terwijl ik in het verleden wel genereus ben geweest, wil ik me nu ook op de letter volgen. Schoolkalender zegt vakantie begint maandag, echtscheidings akkoord zegt volg officiële school kalender. Dus ik veronderstel dat zijn vakantie op maandag begint? Voor de rest, het aantal dagen van de vakantie in de helft delen, zelfs als is dat een weekdag die helft?
Er staat ook dat de vader extra bezoek weekends mag vragen als hij zich vrij kan maken, en me er op tijd van verwittigd (zijn interpretatie in het verleden was 1 week op voorhand!). Nu zegt hij doodleuk: wel ik voeg die weekends aan mijn week toe (dus dat eerste missende weekend). Haha, dat lijkt me wel niet de interpretatie. Ik wijs er dan ook op dat mijnheer dit extra bezoekrecht zelden uitoefent. Maar hij wel tijd genoeg heeft om de rest van de wereld te bezoeken met zijn derde vrouw.
Verder vindt hij het noodzakelijk dat onze kinderen in deze "leuke" emails gekopieerd worden, want tenslotte betreft dit hen! En ja, het is mijn schuld dat ze niet naar New York kunnen gaan, want die 8 dagen die hij ze heeft volgens het echtscheidingsakkoord passen niet voor deze trip, en hij zou de datums willen veranderen... maar hij wil wel niets voor mij veranderen!!
Ok, advies graag! Dank!!