Volgende situatie: Mijn dochter is nu 13 en begint dus al netjes te puberen. Doch met dit puberen komt ook het feit om met vrienden rond te hangen (meerendeels ouder.. maar dat is een ander verhaal) en het feestelijk leven te onderzoeken.
Andere kant van de situatie is, dat m'n dochter slechts om het weekend bij me is. Ik en de mama zijn al geruime tijd uit elkaar en wonen zo'n 50km uit elkaar. (niet per sé

Door deze twee samen te voegen heb je dus een dochter die meer en meer uitkijkt naar de weekends om feestjes te bezoeken en om met vrienden rond te hangen dan met haar papa het weekend door te brengen. Enerzijds is er uiteraard het begrip, ik ben ook jong geweest.. Maar toch ... ik mis haar... En verplichten vind ik daarentegen dan weer "wegduwend". Des te meer ik haar namelijk zou verplichten, des te meer de weegschaal van "bij mama mag dit en dat" zal doorwegen .. wat ik alleen maar als een visieuze cirkel zie eindigen...
Daarom mijn vraag: Hoe zit 't met het bezoeksrecht, bezoeksplicht en co-ouderschap in zo'n geval? Wat als de dochter niet meer opgehaald wil worden? (Haar zus, 2 jaar jonger... ziet uiteraard de zus als voorbeeld, wat "natuurkundig" ook normaal is... maar jammergenoeg gaat dit ondertussen dezelfde weg op... daarom HELP! Wat kan een bezorgde papa meer doen? "Omkopen met cadeaus?" "Aandacht geven allom?" ... Niet zozeer de meest aanbevolen waarschijnlijk... toch reeds geprobeert. Ik weet 't echt niet meer.