Ex partner vraagt geld om kind te mogen zien

Ronnnn
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: West Vlaanderen

Ex partner vraagt geld om kind te mogen zien

#1 , 09 okt 2006 17:20

Dit gaat niet over mezelf maar over wat een goede vriendin van mij meemaakt. Ik hoop met de reacties van dit forum haar te kunnen helpen.
M'n vriendin is enkele jaren geleden gescheiden van haar ex. Zij heeft niet het hoederecht gekregen over haar kind ( gemengd huwelijk, zij zwart en hij blank ). Hoe het zit met het bezoekrecht is mij niet duidelijk.
Telkens wanneer zij haar zoon wenst te zien, moet ze haar ex flink wat euro's geven, tussen 250 en 500 + daarbovenop moet ze tegen een bepaalde datum ik denk 10.000 euro aan hem betalen, of ze ziet hem niet meer te zien, tot dat bedrag is betaald. Ze heeft geen officiele job, omdat je daarmee als alleenstaande nooit zoveel kunt sparen.
Ik ben bereid dit voor haar te betalen op voorwaarde dat ze een rechtzaak aanspant om het hoederecht terug te kunnen krijgen. Heb haar aangeraden terug langs het gewone circuit een job te nemen, haar ziekenkas ed terug in orde te maken, enz... Dat ze zelf het hoedenrecht niet heeft speelt natuurlijk in haar nadeel, maar heeft iemand ervaring met zulke zaak, en wat zijn dan haar kansen als ze bewijs kan leveren dat haar ex haar chanteert. Zij is wel Belgische, is hier geboren en is perfect 2 talig.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TAS
Berichten: 67

#2 , 11 okt 2006 05:52

Uit ?Zij heeft niet het hoederecht gekregen? leid ik af dat het een echtscheiding op grond van feiten was.

?Art.1280.De voorzitter van de rechtbank...neemt...op verzoek van de partijen...kennis van de voorlopige maatregelen die betrekking hebben op de persoon,op het levensonderhoud en op de goederen...van de kinderen...De rechter houdt ...rekening met de mening van de kinderen...?(Gerechtelijk Wetboek).

?Art.387bis.In alle gevallen...kan de jeugdrechtbank in het BELANG van het KIND,op verzoek van beide ouders of van ??n van hen...alle beschikkingen met betrekking tot het ouderlijk gezag opleggen of WIJZIGEN?(Burgerlijk Wetboek).

Onderzoek vooraf voornoemde voorlopige maatregelen en hun motivering in het ?kort geding?-vonnis.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”