bijzondere kosten en jeugdbeweging

kristin
Topic Starter

bijzondere kosten en jeugdbeweging

#1 , 05 jul 2010 22:03

In het vonnis staat dat mijn man de helft van de bijzondere kosten ed dient te betalen.
Telt dit omgekeerd ook als wij iets betalen, dient de moeder dan ook de helft bij te betalen.

Dient de studiebeurs hier eerst vanaf getrokken te worden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 05 jul 2010 22:14

In het vonnis staat dat mijn man de helft van de bijzondere kosten ed dient te betalen.
Telt dit omgekeerd ook als wij iets betalen, dient de moeder dan ook de helft bij te betalen.

Dient de studiebeurs hier eerst vanaf getrokken te worden

De studietoelage/studiebeurs dient ter ondersteuning van gezinnen met schoolgaande kinderen die het financieel moeilijk hebben.
Indien deze subsidie niet volstaat -wat meestal zo is- dient de overschot door beide ouders - elk voor de helft - betaald te worden.

kristin
Topic Starter

#3 , 06 jul 2010 07:32

dus wij kunnen aan de mama een bewijs vragen van de studiebeurs en eerst hier alle kosten van laten aftrekken.
Als wij een studiebeurs zouden vragen, zouden wij er ook 1 krijgen.

En wat met kosten van de jeugdbeweging. Dient mama hiervan de helft aan ons te betalen als wij hier iets voor kopen.
Of is het enkel 1richtingsverkeer. Enkel als mama iets koopt, wij de helft bijleggen

Reclame

eylis

#4 , 06 jul 2010 14:20

Uiteraard, biezondere kosten samen delen, werkt in de twee richtingen.
Maar er is een maar verbonden aan die bijzondere kosten: je moet het er samen vooraf min of wel over eens zijn dat je ze gaat maken... Jeugdbeweging: zou je eerst samen over moeten overleggen: wat gaat dat kosten. eigenlijk zou je nooit zomaar voor een onvoorziene factuur mogen komen te staan waar je het gewoon eerst even over zou kunnen gepraat hebben met elkaar.

Het is wel makkelijk om eenzijdig te beslissen het kind op (bijvoorbeeld) op een peperduur jaarabonnement sport te sturen en dan te vragen aan de ander om de kosten te delen. Het ene gezin is het andere niet qua budget en prioriteiten.
Co-ouderschap vaagt om gezamelijk overleg over zo'n dingen: A wil graag die dure sport? een alternatieve sport (of andere cursus) kost minder, Wel dan moet je de 50/50regeling wat soepeler bekijken denk ik.

kristin
Topic Starter

#5 , 06 jul 2010 21:02

het gaat hier echt niet om een dure jeugdbeweging hoor.
Het is 120€ per jaar lidgeld, verzekering inbegrepen.
En dan natuurlijk het materiaal dat gekocht moet worden.

eylis

#6 , 07 jul 2010 09:55

wel, zoals ik eerder ook opperde: dan bekijk je met de andere ouder vooraf wat de mogelijke onkostn zullen zijn van die activiteit en spreek je vooraf af dat kostendelend te zullen betalen; Dan weet de ander ook dat die kosten er aan zullen komen.

Terug naar “Echtscheiding”