alimentatie

crockie
Topic Starter

alimentatie

#1 , 13 jun 2010 11:40

Wat vinden jullie een aanvaardbaar bedrag voor alimentatie in bilocatie week/week?
Moeder zorgt voor alles ( kleding, schoeisel, inschrijvingen, afspraken coiffeurn, tandarts, ....)
Moet er iets extra zijn voor moeder omdat ze ook steeds verlof moet nemen om ales te gaan kopen, en steeds van hier naar daar rijdt ( benzine)?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
schanulleke

#2 , 14 jun 2010 18:48

wat is de leeftijd van jullie kind?

crockie
Topic Starter

#3 , 15 jun 2010 22:07

dochter wordt volgende maand 12, zoon wordt morgen 10 jaar
Volgend jaar middelbare school voor dochter

Reclame

eylis

#4 , 16 jun 2010 10:02

Bij bilocatie gaan alle kosten in twee. Dus moeder moet niet alle kleren kopen en tandarts, school en dokterskosten betalen...
Wat wel kan is dat beide huishoudens voor eigen kleding zorgt. Maar dan moet de rest toch nog gedeeld worden.
Enkel als er een groot loonverschil is: BVB moeder verdient 1200 euro per maand en vader 2000 euro, kan men er redelijkerwijze van uitgaan dat de vader de extra vaste kosten dan draagt voor 3/5 en de moeder voor 2/5. Let wel: in dat geval gaat kinderbijslag mooi in 2. als de moeder de kinderbijslag (en of studiebeurzen, premies etc...) volledig krijgt: wordt weer anders gerekend...

pdr

#5 , 16 jun 2010 13:06

graag reactie op vorige melding
is dit een correcte uitspraak :
echtscheiding met 2 kinderen : bilocatie en co-ouderschap voor 1 kind 50/50 en 1 kind 70(voor mij)/50 ; netto-inkomen ex 1800 euro en netto-inkomen mijzelf 2100 euro waar het netto artificieel wordt verhoogd met een maandelijkse waarde voor het bezit van een bedrijfswagen ; buitengewone kosten (school-, dokter- en hobbyrekeningen) 50/50 ; kinderbijslag 50/50 (bij helften gestort door het kinderbijslagfonds op de rekening) ; kleding, schoeisel, gsm-verkeer, regelen afspraken tandarts, dokter,.....) door mij te betalen ; alimentatie door mij te betalen aan mijn ex ten bedrage van 275euro per maand wegens behoeftigheid (zijnde 1800euro/net/maand).
werk ex : 9 tot 5 job zonder verantwoordelijk ; werk mezelf : managementfunctie 38 u maar zogenaamde overuren worden gecompenseerd met voordeel wagen waarvoor netjes mijn bijdrage wordt geleverd aan de fiscus, werk moet gedaan zijn.

Mag het alimentatiebedrag te betalen aan mijn ex (voor hem persoonlijk - niet voor de kinderen) fiscaal in mindering worden gebracht ?
Kinderen worden voor 50/50 ten laste genomen op de belastingsaangifte)

Graag jullie advies of reactie.
Met dank.

eylis

#6 , 16 jun 2010 14:21

goeie grutten, waarom krijgt je ex ook nog eens een persoonlijke alimentatie? hij heeft werk? dit lijkt een vonnis uit de jaren 70???
Het is toch niet omdat je meer verdient dat hij een zongagscentje bij moet krijgen om de huwelijkse status verder aan tehouden (voor zichzelf wel te verstaan)
Ik zou nog kunnen begrijpen dat omwille van de loonverschillen de kostenverdeling "vaste kosten kinderen" anders verdeeld wordt bvb: 65/35 ipv 50/50.
Maar alimentatie voor een werkende ex-partner.
Wat voor een advocaat heeft zich dat laten gebeuren?

pdr

#7 , 16 jun 2010 17:00

je reactie is net als mijn reactie ; beroep werd aangetekend tegen de uitspraak van persoonlijk onderhoud aan mijn ex. maar uitspraak is maar tegen 10/2011.
dit is het resultaat van 17 jaar huwelijkse-vernedering van ex tov van mij ; een hardwerkende vrouw die eindelijk rust en geluk wil (geen andere man !) en die terug wil leven voor haarzelf en voor de kinderen.
Hij wil zijn levensstandaard houden (die ik 17 jaar heb onderhouden) en ik dien maar te werken en te verminderen van levensstandaard.
omdat ik heb hem verlaten.

Terug naar “Echtscheiding”