#5 , 16 jun 2010 13:06
graag reactie op vorige melding
is dit een correcte uitspraak :
echtscheiding met 2 kinderen : bilocatie en co-ouderschap voor 1 kind 50/50 en 1 kind 70(voor mij)/50 ; netto-inkomen ex 1800 euro en netto-inkomen mijzelf 2100 euro waar het netto artificieel wordt verhoogd met een maandelijkse waarde voor het bezit van een bedrijfswagen ; buitengewone kosten (school-, dokter- en hobbyrekeningen) 50/50 ; kinderbijslag 50/50 (bij helften gestort door het kinderbijslagfonds op de rekening) ; kleding, schoeisel, gsm-verkeer, regelen afspraken tandarts, dokter,.....) door mij te betalen ; alimentatie door mij te betalen aan mijn ex ten bedrage van 275euro per maand wegens behoeftigheid (zijnde 1800euro/net/maand).
werk ex : 9 tot 5 job zonder verantwoordelijk ; werk mezelf : managementfunctie 38 u maar zogenaamde overuren worden gecompenseerd met voordeel wagen waarvoor netjes mijn bijdrage wordt geleverd aan de fiscus, werk moet gedaan zijn.
Mag het alimentatiebedrag te betalen aan mijn ex (voor hem persoonlijk - niet voor de kinderen) fiscaal in mindering worden gebracht ?
Kinderen worden voor 50/50 ten laste genomen op de belastingsaangifte)
Graag jullie advies of reactie.
Met dank.