echtscheiding vervroegen

willy123
Topic Starter

echtscheiding vervroegen

#1 , 08 jun 2010 14:54

hallo, ik zit in een echtscheiding met onderlinge overeenkomst, ik zou eind juli voor de laatste keer moeten gaan tekenen.
Ik ga een huis kopen en deze akte zou moeten getekend worden voor 21/08, maar als ik pas eind juli mag gaan voor de 2de keer haal ik die datum niet.

Is er een mogelijkheid om de datum te laten vervroegen bij de rechtbank?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bartie

#2 , 12 jun 2010 08:23

Neen.
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Rebel-with-a-cause

#3 , 12 jun 2010 09:12

De normale procedure voorziet volgende termijn: na twee verschijningen met een tussentijd van drie maanden spreekt de rechtbank de echtscheiding uit.

Er bestaat echter een mogelijkheid maar dan enkele ALS jullie aan de voorwaarde voldoen.
- Als de echtgenoten kunnen aantonen dat ze op het ogenblik dat ze het verzoek indienen al meer dan zes maanden gescheiden wonen, worden zij vrijgesteld van de tweede verschijning. De echtscheiding is definitief na een beroepstermijn van een maand. Alleen de procureur des Konings kan beroep aantekenen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”