Verandering vonnis van 2001

roosmuisje
Topic Starter

Verandering vonnis van 2001

#1 , 18 mei 2010 13:52

Mijn vonnis is uitgesproken in 2001. Ik ben toen weggegaan samen met onze dochter van toen net nog geen 1j. Mijn ex heeft Lisa een weekend om de 14d en normaal ook elke woensdag van 13u tot 18u. Het allimentatie dat hij moest betalen is laag gehouden omdat ik terug bij mijn ouders woonde.
Ondertussen komt hij Lisa al zo'n 3j niet meer halen op woensdag namiddag. Ik heb ondertussen nog een zoontje van 6j, en een co-ouderschapsregeling met zijn vader. Deze verloopt prima.
Schuldbemiddeling dankzij mijn zoon's vader, dus echt makkelijk heb ik het niet. Nu zou ik graag het vonnis van mijn dochter willen laten veranderen zodat ik meer financiele steun heb voor haar verdere opvoeding. Nu is het bedrag 103€ en verder moet hij niets bijdragen. Toch verwacht hij echter wel dat ik Lisa alles voorzie (Hij koopt de laatste nieuwe kleding en speelgoed), maar als ik over een paar maanden vroeg of hij wilde delen in de kosten voor haar 5-daagse schoolproject weigerde hij dit. Nadat ik verteld had dat ik de kost niet alleen kon dragen en ik Lisa niet zou kunnen meegeven heeft hij het toch gedaan met als medeling dat het maar 1malig is en dat ik maar moet toekomen met het allimentatie.
Hoe kan ik dit laten aanpassen zonder dat ik weer vele kosten ga hebben aan een advocaat??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 18 mei 2010 14:51

Elke vraag tot aanpassing van het bedrag van de alimentatie (verhoging, verlaging of afschaffing), los van de procedure tot wijziging van de omgangsregeling verloopt via het Vredegerecht.

Stel een verzoekschrift op en dien dit in op de griffie van het vredegerecht.
Dit kost zeer weinig en je hebt niet direct een advocaat nodig.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”