Hallo,
sinds hij gisterenavond van zijn vader thuiskwam na een lang weekend wil mijn zoon van 16 jaar ineens dat de regeling van voogdijschap verandert : hij wil bij zijn vader gaan wonen en dan om de 2 weken naar mij komen.
Ik ben daar natuurlijk tegen maar als hij dit echt wil, doet hij het maar.
Hij is de laatste tijd toch soms echt onhandelbaar, dat hij en zijn vader hun plan maar trekken.
Volgens mij zal hij snel op zijn beslissing terugkomen, want hij zal wel ondervinden dat er daar minder naar hem omgekeken wordt dan bij mij thuis. Maar dat is nu de vraag niet.
De vraag is : mag een puber van 16 al zelf beslissigen nemen hieromtrent ? Moeten wij dan naar het gerecht gaan om alle papieren laten te veranderen ? Zijn vader en ik zijn gescheiden in 2000 met EOT en sinds toen (ik had volledige voogdijschap gekregen en zijn vader bezoekrecht)is er nooit iets veranderd.
Ook qua indexering van het alimentatiegeld niet, slechts 1 x heeft mijn ex man het bedrag aangepast en dat was in 2007.
Maar tussen 2000 en 2007 dus niet en sinds 2007 ook niet meer.
Ik ben gestopt met het te vragen omdat ik ook nog ergens mijn fierheid heb als vrouw, ik ga niet gaan bedelen bij een man.
Maar als de regeling nu verandert, ik verdien ongeveer de helft van wat mijn ex-man verdient (ik werk al sinds de geboorte van ons kind part-time) moet ik dan evenveel aan hem betalen als dat hij nu betaalt ?
Of wordt er rekening gehouden met het feit dat ik zoveel minder verdien ?
Bedankt voor de antwoordjes !