vechtscheiding

jenfee
Topic Starter

vechtscheiding

#1 , 07 mei 2010 16:07

Ik zit al een tijdje in een uitzichtloze situatie,
mijn man en vader van onze twee kinderen brengt ons steeds dieper in de problemen en schulden.
mijn man doet dingen waar ik niets vanaf weet en meestal ook illegaal ik heb al eel hele stapel PV's van alle domme dingen die hij dacht even achter mijn rug om te doen.
Hij is geen belg en heeft nu een verblijfskaart voor nog 2 jaar aanvraag om belg te worden is afgewezen omdat hij een strafblad heeft en voorwaardelijk vrij is (nog 3 maand) omdat hij voor ons huwelijk gebruik heeft gemaakt van valse papieren.

Drugs, rijden onder invloed, vals geld, scheinhuwelijk, slagen en verwondingen, bedrijgingen, fraude enz...

een tijdje geleden zijn we uit elkaar gegaan via onderlinge overeenkomst maar dan had hij de kinderen in het weekend en ik ben terug naar huis gegaan om mijn kinderen te beschermen die twee dagen bij hem weet ik niet wat er gebeurd ik werd er gek van.

Nu wil ik scheiden en hem enkel bezoekrecht geven onder toezicht.
maar waar kijkt de rechter naar om dat toe te wijzen,

want nu zit hier eigenlijk alleen te wachten op het volgende dat gaat gebeuren onze kinderen zijn nog klein en ik wil ze dit echt besparen.

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 27 jul 2010 04:36

Indien u ex reeds correctioneel werd veroordeeld, dan denk ik dat een rechter daar rekening mee houdt voor wat betreft de toewijzing van de kinderen.
Handige documenten voor Personenrecht

Rebel-with-a-cause

#3 , 27 jul 2010 07:44

Nu wil ik scheiden en hem enkel bezoekrecht geven onder toezicht.
maar waar kijkt de rechter naar om dat toe te wijzen,
De rechter kijkt naar de toestand voor de kinderen en zal zich daarop baseren om een regeling te treffen.
Het beste is dat beide ouders de kinderen evenveel bij zich hebben en beiden beslissingsrecht hebben over de kinderen.

Wat jij persoonlijk wenst, enkel recht op persoonlijk contact - onder toezicht - , lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat dit zou toegekend worden.

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 27 jul 2010 14:16

Bij het oprichten van een plaats waar ouders hun kinderen onder begeleiding "veilig" kunnen ontmoeten zei de aanwezige rechter ...

"ik vrees dat je bedolven gaat raken onder je eigen succes"

En dat hadden we gehoord !

RR

opmerking: Die rechter kon zinnige dingen zeggen en bovendien kritische vragen stellen aan een publiek of aanwezige spreker(s). Dat heb ik nog maar weinig meegemaakt.
Laatst gewijzigd door roderidder op 27 jul 2010 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

roderidder

#5 , 27 jul 2010 14:23

die twee dagen bij hem weet ik niet wat er gebeurd ik werd er gek van
Daar zijn psychiaters voor.

En hoe gek is je man al? Weet hij wat er gebeurd en hoeveel dagen van de maand weet hij niets? Natuurlijk hij reageert heel emotioneel en zeer heftig, want zo is hij nu eenmaal.

Maar ja, mijn woorden zijn misschien te kwetsend als ik lees wat er bovenaan de rubriek echtscheiding is geplaatst.

Wat je best kan doen is ervoor zorgen dat beide ouders goede relaties kunnen behouden met hun kinderen.
Mijne heren jullie spelen op dit forum soms met levens, JF kan en zal niet tolereren mee verantwoordelijk te zijn voor extra emotioneel leed of gezinsdrama's.

Geef de mensen die hier posten en die het beste voor hebben voor de kinderen (en hun ouders) de ruimte om hun mening te verkondigen. Dat er botsende visies zijn weet je als je een forum opricht inzake (het juridisch karakter) echtscheiding.

concreet: tekst met een slotje op van moderator(s) die bovenaan prijken op het subforum echtscheiding als
dat sommige posters hun antwoorden baseren op eigen (bijna-)traumatische ervaringen in deze materie, dat men moraalridders tegen het lijf loopt die klaar staan om met de heilige wijwaterborstel een verscheurd gezin met enkele bemoedigende woorden weer samen te brengen, zelfs nu en dan iemand die het leuk vindt de spot te drijven met de geschetste situatie.
kunnen mijn inziens niet en vraag dan ook om die tekst aan te passen of die post te verwijderen.

RR

Vandebos

#6 , 29 jul 2010 09:28

Gelet op het feit dat:

De waarschuwing posters effectief doet nadenken over wat ze neerschrijven vooraleer te posten,
de objectiviteit in de geplaatste posts beduidenswaardig is toegenomen,
de posters antwoord krijgen op hun vragen in plaats van discussies over het heropenen van trajecten die ze reeds vruchteloos hebben afgelegd,
de waarschuwing geen voorstellen tot bemiddeling of het uittesten van alternatieven in de weg staat op voorwaarde dat de poster hierom vraagt,

blijft de waarschuwing en het eraan gekoppelde sanctiebeleid behouden.

Je kan deze discussie steeds opnemen met de webmaster alhoewel ik je bij deze wel kan mededelen dat de opgelegde maatregelen door hem volledig gesteund worden.

webmaster
Beheerder

#7 , 29 jul 2010 13:20

Je kan deze discussie steeds opnemen met de webmaster alhoewel ik je bij deze wel kan mededelen dat de opgelegde maatregelen door hem volledig gesteund worden.
100% correct.
Discussiëren zonder kwetsende zaken te zeggen is geen onmogelijke opgave.

roderidder

#8 , 31 jul 2010 13:01

Discussiëren zonder kwetsende zaken te zeggen is geen onmogelijke opgave.
Dat is maar een gedacht of beter ... een droom

neemt niet weg dat je op het JF een grens dient te trekken en ja diegene die over een grens gaan moeten bijgestuurd worden

RR

Terug naar “Echtscheiding”