Kan mijn ex dit doen? Help me!!!!!

verdrietje
Topic Starter

Kan mijn ex dit doen? Help me!!!!!

#1 , 01 mei 2010 22:56

Mijn ex en ik zijn al officieel gescheiden van eind 2009. We zijn EOT gescheiden.
Hij had één derde van ons huis, dat hij aan mij afgestaan heeft,
ik heb daar 3000 euro voor betaald bij de notaris. Alles staat in
een akte die mijn ex ook getekend heeft.
Vandaag stuurde hij een sms, dat hij toch zijn één derde van het huis wil uitbetaald krijgen van mij. Hij zegt dat hij bij een advocaat geweest is en dat die
persoon hem gezegd heeft dat hij tot één jaar na ondertekening van akte,
zijn deel( één derde) toch kan eisen.
Mijn vraag is nu: kan hij dat echt doen??? Moet ik mits zijn schenking toch zijn
één derde uitbetalen?
Ik weet me echt geen raad meer.

Alvast bedankt.

[Naam poster verwijderd daar dit niets bijdraagt tot de discussie en enkel de poster problemen kan veroorzaken als de ex-partner de naam zou lezen : Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 mei 2010 23:36

Mijn ex en ik zijn al officieel gescheiden van eind 2009. We zijn EOT gescheiden.
Hij had één derde van ons huis, dat hij aan mij afgestaan heeft,
ik heb daar 3000 euro voor betaald bij de notaris. Alles staat in
een akte die mijn ex ook getekend heeft.
Vandaag stuurde hij een sms, dat hij toch zijn één derde van het huis wil uitbetaald krijgen van mij. Hij zegt dat hij bij een advocaat geweest is en dat die
persoon hem gezegd heeft dat hij tot één jaar na ondertekening van akte,
zijn deel( één derde) toch kan eisen.
Mijn vraag is nu: kan hij dat echt doen??? Moet ik mits zijn schenking toch zijn
één derde uitbetalen?
Ik weet me echt geen raad meer.

Alvast bedankt.

[Naam poster verwijderd daar dit niets bijdraagt tot de discussie en enkel de poster problemen kan veroorzaken als de ex-partner de naam zou lezen : Vandebos]
Als het ging om een schenking zonder voorwaarden zie ik niet in hoe hij dergelijke eis kan stellen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”