Beste,
Sederd 2002 ben ik gescheiden. De kinderen zijn volledig ten mijne laste en zijn enkel 1 op de 2 weekends bij hun vader + de helft van de vakanties. hun vader zorgt nog steeds voor allerhande problemen. problemen waar de jongste (intussen 11 jaar) enorm onder lijd. Hij wordt dan ook nog gepest op school, heeft schrik om naar school te gaan en de school doet hier niets aan. De leraar heeft zonder mijn weten langs geweest bij de vader om zijn rapport te bespreken (zonder mij hiervan in te lichten en mij uitleg te geven, terwijl de kinderen volledig ten mijnen laste zijn) Dit kan toch niet!!! Zelfs de leerkracht lacht met mijn zoon bij zijn collega. Mijn ex zou nu samen met zijn ouders besloten hebben om mijn zoon naar een Bijzonder Onderwijs te sturen, terwijl de problemen elders moeten gezocht worden. Ook hier kunnen ze niet zomaar beslissen zonder mij??? Ook is mijn zoon blijkbaar een 5tal keren afwezig geweest op school en ik ben hier niet van op de hoogte gebracht, hier faalt de school weer. Kan ik hier klacht voor neerleggen of stappen ondernemen tegen de school of leerkracht? Wanneer is mijn zoon niet meer verplicht om naar zijn vader te gaan?