uit elkaar en aansprakelijkheid

pds
Topic Starter

uit elkaar en aansprakelijkheid

#1 , 06 mar 2010 00:48

Beste experten ,

Mijn man en ik zijn uit elkaar na 20jr huw. Ik heb zelf het huis verlaten en we zijn reeds bij de vrederechter geweest voor voorlopige en dringende maatregelen.

Daar mijn toekomstige ex zeer veel drinkt , maak ik mij zorgen omtrent mijn aansprakelijkheid .wat als hij een accident veroorzaakt ?Of als hij weer eens in dronken toestand eten begint te koken en dan in slaap valt(heb dit meermaals meegemaakt toen ik er nog bij was )

Dank bij voorbaat ,
pds

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
simonjo

#2 , 06 mar 2010 18:32

Principieel ben je niet meer aansprakelijk als je gescheiden bent, dwz na uitspraak rechtbank (=vonnis) en overschrijving in het bevolkingsregister van de gemeente waar je gehuwd bent. Vanaf die moment is de scheiding tegensprekelijk aan derden.

Bij scheiding middels EOT staat er meestal in de akte dat beide echtgenoten voor eigen rekening zullen handelen, maar als het erop aan komt is dit maar een onderlinge afspraak welke niet tegenstelbaar is aan derden.

Maar misschien kan je verduidelijken wat voor voorlopige en dringende maatregelen de vrederechter heeft genomen, misschien zit hier iets in ter bescherming van uw persoon..

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”