wat zijn de voor en nadelen

kimmeke
Topic Starter
Berichten: 3

wat zijn de voor en nadelen

#1 , 03 sep 2006 16:26

ik ben papa van 2 kindjes,.ik ben 1jaar geleden gescheiden ,mijn ex had toen gevraagt om een papier te tekenen om de 2kindjes op haar adres te laten zetten en dat heb ik toen gedaan omdat ze niet wilde dat ik 1kindje op mijn adres liet zetten heb ik een papier getekend om de 2kindje op haar adres te zetten .nu heeft ze een nieuwe vriend leren kennen waar ze mee samen woont en vraagt me weer een papier te tekenen maar dat is 60km verder .wat zijn de voordelen voor haar en de nadelen voor mij.er staat wel beschreven bij de notaris dat we ieder op toer de kindjes wegdoen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
robert
Berichten: 146
Locatie: Limburg

#2 , 04 sep 2006 08:52

Uw ex heeft een voordeel in : kinderen ten laste (fiscus), kindergeld van het kinderbijslagfionds, en eventueel een onderhoudstoelage voor de kinderen uwentwege.

Een kind bij elke partner levert een kleiner fiscaal voordeel en minder kindergeld.

Is er een lening bij een van de partners.

- - - -

Denk goed na alvorens een papier te tekenen, het gevolg van een handtekening is geldig over een lange termijn. Bij de notaris staat er geschreven dat elk op zijn beurt de kindjes brengt in hetzelfde dorp/stad; maar het is haar beslissing om 60 km verder te gaan wonen, en lijkt het me logisch dat ook zij instaat voor elk transport van de kinderen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”