Domicilie kinderen

Lelie31
Topic Starter
Berichten: 17

Domicilie kinderen

#1 , 25 feb 2010 14:34

Mijn man en ik zijn onlangs uit elkaar gegaan. Alles is ondertussen geregeld, we hebben co-ouderschap over de kinderen. Nu ben ik op het stadhuis mijn adreswijziging gaan doorgeven, en daar hebben ze automatisch de kinderen bij mij gedomicilieerd. Nu wil mijn man dat "aanvechten", hij wil de kinderen op zijn adres houden. Het zijn nl. ZIJN kinderen (een moeder zit er voor niks tussen???) en ze dragen ZIJN naam. Nu vraag ik me af wat het beste is?!! Het gaat hier puur om het adres van de kindjes, want fiscaal gaan we alles in twee delen. Mijn ex-man ziet dit gewoon als een "zet", zo van "jij beslist om weg te gaan, da's goed, maar riskeer het niet van de kinderen van me af te pakken". Wat totaal op niks slaat, aangezien we mooi co-ouderschap zijn overeengekomen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 25 feb 2010 15:27

Er zijn 'voordelen' verbonden aan het domicilie van meerdere op hetzelfde adres.
Gratis xx m3 water, e.d.
Waarschijnlijk bedoelt hij dat deze voordelen hem toekomen.

Lelie31
Topic Starter
Berichten: 17

#3 , 26 feb 2010 09:37

Hmm ik denk niet dat hij dat weet hoor, hij ziet het eerder als "raar" en "de kinderen precies willen afpakken". Maar ja dat kan ik omgekeerd ook vinden hé omdat hij dit niet wil.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38669

#4 , 26 feb 2010 11:39

Staat dat niet in het vonnis -meestal staat plaats domicile mee vermeld.
Men zou dat wettelijk willen veranderen zodat kinderen op beide adressen kunnen geregistreerd staan - wat nb in een aantal gevallen ook beter zou zijn. Op die wijze kunnen de voordelen ook door beiden gedeeld worden zonder de administratieve poespas

Lelie31
Topic Starter
Berichten: 17

#5 , 02 mar 2010 13:36

Ja dat zou niet slecht zijn dat ze dat idd aanpassen!!

eylis
Berichten: 8849

#6 , 02 mar 2010 14:16

Vreemd, maar de bevolkingsdienst van de gemeente waar u naar verhuisde heeft eigenlijk een serieuze fout gemaakt. In geval van scheiding moet de administratieve dienst als u de domicilie van de gezamelijke kinderen wenst te wijzigen eerst een schriftelijk akkoord van de andere ouder krijgen of een gerechtelijk vonnis waarin de domiciliebepaling is vastgelegd.

Dus als jullie het niet eens raken kan de vader gewoon de bevolkingsdienst aanmanen dat dit niet gebeurd is en dan zullen ze de domiciliering terug moeten veranderen tot er een konkrete beslissing is.
met groetje,

Lelie31
Topic Starter
Berichten: 17

#7 , 02 mar 2010 14:32

Oei, dat zal ik hem maar niet zeggen dan!! Nu ja, we komen wel overeen hoor, alles is bespreekbaar. Hij gaat er nog eens over nadenken zegt hij.

Lelie31
Topic Starter
Berichten: 17

#8 , 02 mar 2010 14:33

Ah ja, toch! Ik ben daar wel van op de hoogte, tis juist dit is tijdelijk nu zo gewijzigd en bij het stadhuis maken ze het definitief als ze ons vonnis hebben. Dit is nog in de maak en daarover denkt mn ex nu nog even na, want dit staat er zo in dat ze bij mij gedomicilieerd zijn. We zijn nog niet gaan tekenen.

Terug naar “Echtscheiding”