Een kennis van mij wil scheiden maar had enkele zeeer belangrijke vragen waar ik hem niet direct mee kan helpen daarom vraag ik jullie hulp
Ze zijn getrouwd zonder huwelijkcontract . De man is eigenaar van het huis . Hij heeft het huis "gekregen " na het overlijden van de ouders . Staat ook zo officieel op de akte eigenaar = naam van de man
Hij is zelfstandige zij is ingeschreven als meewerkende echtgenoot , maar werkt eigenlijk niet mee in de zaak . Ze hebben een aantal jaren geleden een lenig aangegaan die nog loopt voor verbouwingen . die lening staat op beide namen .
De vraag is wat gaat er gebeuren als ze uit elkaar gaan . Zij heeft geen inkomsten , het huis is van hem . Moet hij "meerwaarde uitbetalen van het huis " uitbetalen aan haar ? Daar het huis van hem is , is dit nite echt duidelijk . Hij wil bij een scheiding de volledige lening op zich
nemen want ze kan dit dit niet betalen . zou hij ook moeten alimentatie betalen voor haar daar ze ingeschrven was als meewerkende echtgenoot .
Kan iemand mij helpen bij deze vragen
Alvast bedankt .