alimentatie/onderhoudsgelden

shirojef
Topic Starter

alimentatie/onderhoudsgelden

#1 , 24 jan 2010 21:05

Hallo,

Ik ben Shirley, moeder van twee kids, een zoon van 8 jaar en een dochter van 1 jaar.

In Nederland is bepaald dat ik geen alimentatie kan krijgen, omdat er voor mijn ex schuldhulpverlening is aangevraagd. Nu zit ik in dezelfde situatie. Ik moet toch ook voor de zorg van mijn kinderen betalen, waarom dan mijn ex niet? :twisted:

Nu woon ik nog in Nederland en ik ga over 5 maanden naar Belgie verhuizen. Nu heb ik begrepen dat dan de kinderen vallen onder het rechtsysteem van Belgie wat de alimentatie betreft.

Nu heb ik twee vragen:
Wat zijn de rechten in Belgie?
En wordt in Belgie ook rekening gehouden met eventuele schulden van mijn ex?

Alle info is van harte welkom.
Alvast heel erg bedankt.

Met vriendelijke groet,
Shirley

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 24 jan 2010 22:01

In welke vorm is deze regeling vastgelegd in Nederland?
Waarom denk je dat dit in Beldië anders zou zijn?
Alimentatie voor kinderen wordt toegewezen door een rechter of overeengekomen door de ouders in een EOT.

shirojef
Topic Starter

#3 , 30 jan 2010 14:12

Omdat in Belgie de rechtspraak volgens mij anders is als in Nederland.
Eigenlijk is mijn vraag, staan in Belgie de schuldeisers boven de kinderalimentatie. Dit is in Nederland namelijk wel het geval, hier gaan de schuldeisers voor.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jan 2010 14:29

Dat zal misschien niets uitmaken gezien 'verdachte' in Nederland woont en het vonnis - arrest in België uitvoerbaar is - in Nederland.
Het niet- betalen (het misdrijf dus) gebeurd wel in Nederland.

Terug naar “Echtscheiding”