verdeling spaargeld

philip.debaere
Topic Starter

verdeling spaargeld

#1 , 29 dec 2009 12:05

In de maanden voor onze feitelijke scheiding heeft mijn ex regelmatig cash geld van de spaarrekeningen gehaald (100 tot 700 euro per keer) totaal zo'n 5000 euro, terwijl ik met mijn lange oren zeker nog hetzelfde bedrag op die spaarrekeningen gestort heb.
Bestaat er enige kans dat ik dit kan inbrengen in de verdeling via de notaris.
Onnodig te zeggen dat zij daar niet direct mee akkoord is.
Groeten Philip

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 29 dec 2009 13:28

U moet zeker en vast dit melden aan de notaris en compensatie vragen. Voor de bedragen die niet te verantwoorden zijn zal zij rekenschap moeten geven.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

3399AAaa

#3 , 29 dec 2009 15:46

Melden kan u het wel, maar dikwijls repliceert de ander daarop: "oh maar dat moest ik afhalen om bepaalde schulden te voldoen"....case closed.

Alles wat voor de vereffeningsdatum wordt afgehaald is niet zo makkelijk terug te krijgen (vereffeningsdatum = datum inleiding echtscheiding (verzoekschrift, dagvaarding,...))

Reclame

Joeri_J

#4 , 29 dec 2009 15:55

idd 3399AAaa heeft gelijk,
op het werk ook iemand gehad wiens partner met zulke excuses afkwam en deze werden verworpen.
(meerdere bedragen elke maand maar som van deze per maand was rond de 500a1000€)

gaan eten, weggaan, schulden af te lossen, gaan gokken, gaan drinken, ...
hij had excuses zat...

geld dat "opgedaan" wordt tijdens het huwelijk is meestal op...
en om dat terug te halen...
tja daarvoor zal je met veel moeten afkomen vrees ik...

waterproof

#5 , 03 jan 2010 17:42

denk dat je pech hebt. Mannen worden dikwijls als schuldige aangeduid. Maar velel mannen moeten ervaren dat de vrouw deze huizes al weken/maanden/jaren.... aan het sparen was voor haarzelf.

Terug naar “Echtscheiding”