deurwaarder

spaul
Topic Starter

deurwaarder

#1 , 29 nov 2005 13:24

Wij zijn met onderlinge toestemming gescheiden sedert 1996 ; zonder ruzie of wrijvingen . Ik heb destijds ALLES aan mijn ex en mijn zoon overgedragen . Ik heb sinds toen veel in het buitenland gewerkt ( steeds een goed contact blijven houden ) en ben nu terug in Belgi? . Aangezien noch ikzelf , noch mijn ex , een nieuwe partner hebben , stelt zij voor om terug "thuis" te komen wonen ;dit vnlk.voor de relatie met onze zoon ( nu 15 ). Het probleem is echter dat ik uit het verleden nog enkele Belgische schulden met mij meedraag ! Hoe kan ik vermijden dat er binnenkort deurwaarders aan de bel komen hangen en mijn ex hiervoor laten opdraaien ? Het financi?el probleem stelt zich in het feit dat ik momenteel niet bemiddeld ben , doordat ik bij mijn laatste buitenlandse werkgever een betalingsachterstand van bijna een jaar heb opgelopen .

Heeft er iemand een soortgelijke situatie meegemaakt ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ratione Legis
Berichten: 76

#2 , 12 dec 2005 14:53

Na de echtscheiding kan uw ex in principe niet langer aansprakelijk gehouden worden voor schulden die u na de echtscheiding heeft opgelopen.

Best even te rade gaan bij uw lokaal Justitiehuis (dit is gratis). Een dichtbijzijnde Justitiehuis kan u hier vinden:
http://www.just.fgov.be/nl_htm/organisa ... zen/mj.htm

succes

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 13 dec 2005 09:54

U zal NIET kunnen vermijden dat er gerechtsdeurwaarders aan uw bel komen hangen. Wat U wel kan vermijden is dat hij/zij beslag leggen op de goederen van uw EX.

Maak een inventaris op en laat deze (via een notaris) registreren, daarin omschrijft U welke Uw goederen zijn, en welke die van uw ex zijn.

Meer info bij een notaris in uw buurt!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”