Woonafstand ouders bij echtscheiding

kieksken
Topic Starter

Woonafstand ouders bij echtscheiding

#1 , 08 dec 2009 19:44

hallo
mijn ouders zijn momenteel bezig met hun echtscheiding en nu vraag ik mij af of er iets in de wet staat omtrent de woonafstand tussen beide ouders, niet bij co-ouderschap maar bij een 'gewone' echtscheiding...
mijn vader beweerd namelijk dat mijn moeder in een straal van 10km van hem moet gaan wonen...
(nu woont ze +/- 25 km van hem)

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 08 dec 2009 22:44

Bij mijn weten is daar geen enkele beperking op.

hendrik1

#3 , 09 dec 2009 08:17

Dag kieksen,

het siert uw papa dat hij zijn kinderen dicht in de buurt wil hebben, maar 25 km is dicht! Er zijn géén regels hierover.
Wat wel veranderd is, dat is dat de keuze van woonplaats van de opvoedende ouder rekening dient te houden met de vertrouwde leefomgeving van de kinderen. De ouder die het dichtst in de buurt blijft wonen maakt het meest kans, voor zover beide ouders evenveel in staat geacht worden van de kinderen op te voeden, dat de kinderen aan hem/haar worden toegewezen. Leeftijd edm spelen hierin ook een grote rol maar wat belangrijkst is, is wat jijzelf wilt! (ik vermoed dat je oud genoeg bent om hierover gehoord te worden door de jeugdrechter).

succes

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”