betaling onroerende voorheffing

foggy
Topic Starter

betaling onroerende voorheffing

#1 , 20 nov 2009 08:47

Beste,
ik ben sinds december 2007 officieel gescheiden.
Ben in 2008 terug getrouwd en heb in 2008 ook een woning gekocht (samen met mijn echtgenote).
Ik krijg nog steeds de onroerende voorheffing toegestuurd van de woning uit mijn vorig huwelijk . Mijn ex woont hierin maar de woning is nog niet verkocht (nog altijd bezig met de gerechtelijke vereffening/veredeling).
Moet ik nu die voorheffing betalen op de woning waarin mijn ex woont of niet? Hetzelfde geld voor de schuldsaldo verz. van de lening van die woning?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 20 nov 2009 17:19

U staat nog steeds als eerste eigenaar van die woning in de bestanden van Financiën. Dus is het normaal dat U het aanslagbiljet krijgt. Het is evenwel even normaal dat uw ex , die er woont , de betaling doet. Geef haar dus de aanslag door.
Dat u de schuldsaldoverzekering moet betalen is wel normaal. U bent nog eigenaar , zelfs als uw ex de lening alleen afbetaalt. Ik veronderstel dat de bank dit ook nog zo wil.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”