Bijstand in een rechtzaak

dufour
Topic Starter

Bijstand in een rechtzaak

#1 , 17 nov 2009 11:42

Beste,

Mijn vrouw moet begin december voorkomen bij de jeugdrechter.
Daar ze dit 6 jaar geleden ook al eens moeten meemaken heeft,zien we het nut van een advocaat niet in.
Daar ik,als wettige echtgenoot veel mondiger ben,zou ik voor mijn vrouw het woord willen voeren.
Is dit wettelijk mogelijk?
Heb net gebeld naar de griffie en die zegt dat als de rechter me niks vraagt,ik dan ook zal moeten zwijgen.

Graag raad,

mvgr,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 25 jul 2011 15:11

Dat klopt, het is de voorzitter, God in eigen kot, die bepaalt of u iets mag zeggen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jul 2011 16:19

De rechter mag u zelfs niet binnenlaten in de rechtszaal. De zaak wordt behandeld in raadkamer. U bent geen partij (vermoed ik). Enkel de partijen mogen aanwezig zijn.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jul 2011 16:39

Bestaat een onwettige echtgenoot....
jeugdRB is voor minderjarigen ..... bij een huwelijk wordt men (automatisch nu ja )meerderjarig.

lucgescheiden

#5 , 25 jul 2011 21:30

Als ik u waarschuwen mag... afhankelijk van de rechter, is het dikwijls wijzer om je mond niet te roeren, ook al zou je worden toegelaten.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”