Binnen een paar weken moet ik de akte ondertekenen voor het huis dat ik aan haar overdraag.
Maanden geleden hebben we al een dading getekend waarin staat dat mijn ex bepaalde goederen aan mij moet overdragen. Ik heb deze goederen al persoonlijk via e-mail opgevraagd, maar ze weigert ze af te geven vóór de ondertekening van de akte. Mogelijk omdat ze ze niet meer heeft?
Ik heb mijn advocaat gevraagd om haar via een aangetekende brief in gebreke te stellen. Mijn advocaat zei echter dat dit niet wordt gedaan omdat er een onderlinge regel is tussen advocaten. Toch heb ik gelezen dat zo'n ingebrekestelling juridisch een meerwaarde kan hebben voor later.
Mijn advocaat heeft wel de notaris en de advocaat van mijn ex op de hoogte gebracht dat ik de goederen vóór de ondertekening moet ontvangen, maar sindsdien hoor ik hier niets meer over.
Mijn vragen:
Wat kan ik doen als mijn ex blijft weigeren?
Kan ik bij de notaris weigeren te tekenen?
Haar bank heeft een uiterste datum gesteld voor het verlenen van het krediet. Wat gebeurt er als ik weiger te tekenen?
Mijn advocaat staat mij niet toe om rechtstreeks contact op te nemen met de notaris voor informatie hierover. Mag de notaris hier iets aan doen?
Kan ik zelf een aangetekende brief sturen?
Is het verstandig om juridisch advies in te winnen bij een andere advocaat?
Ik heb al verschillende toegevingen gedaan (ze betaalt mij al maanden geen deel van de huishuur meer). Net als velen hier voel ik me benadeeld en heb ik het gevoel dat de tegenpartij steeds met alles wegkomt zonder zich aan de afspraken te houden.