Kan dit zomaar?

KENNES
Topic Starter

Kan dit zomaar?

#1 , 30 okt 2009 17:31

we hebben pas een procedure(geschil) voor de vrederechter gehad (ik en echtgenoot) over wie hier al dan niet de echtelijke woning voorlopig moet verlaten.
Ik heb vandaag via mijn advocaat vernomen dat ik voorlopig mag blijven wonen.
Echtgenoot zegt dat hij hier niet vertrekt.Mag hij zomaar blijven wonen dan en /of wat kan hij nog ondernemen en wat kunnen de gevolgen hiervan zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hendrik1

#2 , 30 okt 2009 18:35

Hoi,

ik vermoed dat dit over een voorlopige en dringende maatregel gaat...uitspraak rechter is bindend. Ttz het is een tijdelijke maatregel die losstaat van de echtscheidingprocedure.

doei

KENNES
Topic Starter

#3 , 30 okt 2009 20:35

ja,dit gaat over een dringende maatregel.

Reclame

Rebel-with-a-cause

#4 , 31 okt 2009 00:18

Als deze uitspraak in het vonnis beschreven staat, kan hij er niet van uit. Hij zal moeten vertrekken.

KENNES
Topic Starter

#5 , 31 okt 2009 06:52

En wat als hij in hoger beroep zou gaan?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 okt 2009 10:07

dat hangt ervan af
wat dat de vrederechter in kader van een IFG procedure? dan MOET deze maatregelen treffen
Staat in het vonnis bij voorraad - dwz onmiddellijk zonder beroep af te wachten
Is het vonnis betekend?
Met deurwaarder ( de de sterke arm kan vorderen) akte betekenen en laten uitvoeren.
Opgepast LAAT HEM NOOIT terug wonen tijdens zo'n vonnis - eens er terug belangen kan je het vonnis niet meer laten toepassen door deurwaarder of politie.
Zulke vonnissen zijn er om u te beschermen maar er dan ook gebruik van.

Volg de raad van uw advokaat.

hendrik1

#7 , 31 okt 2009 10:13

Hoi,

het is inderdaad zo dat de uitspraak in kortgeding meestal "uitvoerbaar bij voorraad" is. Dat wil zoveel zeggen als: de maatregel gaat onmiddellijk in voege ook al wordt er beroep aangetekend!!
doei

KENNES
Topic Starter

#8 , 05 nov 2009 11:49

hey

Ik heb uitspraak gehad van vrederechter. er staat;

machtigd verweerder om afzonderlijk te verblijven op het door hem te bepalen adres waarvan hij eiseres binnnen de 10 dagen na vestiging bij aangetekend schrijven van in kennis dient te stellen.

verklaart onderhavige beschiking uitvoerbaar bij voorraad niettegenstaande elk verhaal en zonder borgstelling.

Maar ik vind eigelijk nergens terug wanneer hij juist hier moet vertrekken?
Hoe vind ik dat terug?

roderidder
Contacteer: Website

#9 , 05 nov 2009 16:48

dat hangt ervan af
wat dat de vrederechter in kader van een IFG procedure? dan MOET deze maatregelen treffen
Verder nog even dit over het uithuisplaatsen IFG
De uithuisplaatswet 223bw is bedoelt voor: Verkrachting, doodslag, doodslag met voorbedachten rade, opzettelijk doden en toebrengen van lichamelijk letsel.

RR

roderidder
Contacteer: Website

#10 , 05 nov 2009 16:53

Je bent hier de meest gerede partij.
Het is dus aan U om stappen te ondernemen.

Een vonnis betekenen is de taak van de deurwaarder. Deze dient opdracht te krijgen. Neem daarom eens contact op met een deurwaarder en die zal U de nodige informatie verschaffen.

RR

Terug naar “Echtscheiding”