kruispuntbank

sofie4
Topic Starter

kruispuntbank

#1 , 20 okt 2009 10:33

Mijn ex moet 400€ alimentatie betalen. Er is momenteel een achterstand van 2000€
Vonnis is betekend door deurwaarder in augustus.
Nu vandaag krijg ik melding dat alles bij de kruispuntbank zit aangezien ex nog meerdere schuldeisers heeft (oa belastingen)
Vanaf 2 november zou de termijn bij kruispuntbank afgelopen zijn, en zou ik alimentatie krijgen via hen (dus elke maand 400€)
Maar krijg ik die achterstand ook via hen, of hoe gaat dit in zijn werk.
En krijgt alimentatie voorrang op alle andere schuldeisers.
Qua indexatie, moet ik dit melden aan de kruispuntbank.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 20 okt 2009 10:39

Mijn ex moet 400€ alimentatie betalen. Er is momenteel een achterstand van 2000€
Vonnis is betekend door deurwaarder in augustus.
Nu vandaag krijg ik melding dat alles bij de kruispuntbank zit aangezien ex nog meerdere schuldeisers heeft (oa belastingen)
Vanaf 2 november zou de termijn bij kruispuntbank afgelopen zijn, en zou ik alimentatie krijgen via hen (dus elke maand 400€)
Maar krijg ik die achterstand ook via hen, of hoe gaat dit in zijn werk.
En krijgt alimentatie voorrang op alle andere schuldeisers.
Qua indexatie, moet ik dit melden aan de kruispuntbank.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
De Kruispuntbank van Ondernemingen is een gegevensbank aangemaakt en in beheer van de FOD Economie waarin de identificatiegegevens van ondernemingen zijn samengebracht.
Het zou mij ten zeerste verwonderen dat zij de alimentatie zullen betalen. :roll:

Heeft hij een aanvraag voor 'Collectieve Schuldenregeling' ingediend?

sofie4
Topic Starter

#3 , 20 okt 2009 11:33

van die collectieve weet ik niet.
Weet enkel dat deurwaarder gezegd heeft dat alles bij de kruispuntbank zit en dat ik in november normaal gezien betalingen via hen zou ontvangen

Reclame

j.demoor

#4 , 22 okt 2009 10:37

Noch de Kruispuntbank voor Ondernemingen (=KBO),noch de Kruispuntbank van de sociale zekerheid (=KSZ) zijn bevoegd inzake uitvoerend beslag.
Voorrechten worden geregeld door art.18 e.v. Hypotheekwet 16 december 1851.
Zijn er verschillende schuldeisers van dezelfde rang dan maakt de gerechtsdeurwaarder een evenredige verdeling krachtens art.1627 Gerechtelijk Wetboek.

“Art.1412.De beperkingen en uitsluitingen waarin de artikelen 1409...voorzien zijn niet van toepassing: 1° wanneer de overdracht of het beslag wordt verricht wegens de onderhoudsverplichtingen bedoeld in...Wanneer de bedragen die aan de onderhoudsplichtige verschuldigd zijn hem geheel of gedeeltelijk niet mogen worden uitgekeerd om een van de redenen in het eerste lid bedoeld, zijn die bedragen slechts vatbaar voor overdracht of beslag om een andere reden, tot beloop van het bedrag dat is vastgesteld overeenkomstig de bepalingen van dit hoofdstuk, verminderd met de bedragen die zijn...in beslag genomen...krachtens de wetsbepalingen die in het eerste lid worden genoemd.”(Gerechtelijk Wetboek).

Is aldus bijvoorbeeld het beslagbaar deel van het loon 400,00 euro en het onderhoudsgeld 300,00 euro dan is slechts 100,00 euro beschikbaar voor andere beslagen.
Is bijvoorbeeld het beslagbaar deel van het loon 300,00 euro en het onderhoudsgeld 400,00 euro dan is niets beschikbaar voor andere beslagen en wordt 100 euro beneden de beslagbaarheidsgrens in beslag genomen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

sofie4
Topic Starter

#5 , 22 okt 2009 16:39

En hoe zit de verdeling juist wanneer er meerdere schuldeisers zijn qua alimentatie.
Heb juist vernomen dat hij bij zijn andere ex ook nog achterstand heeft

Terug naar “Echtscheiding”