onderhoudsbijdrage

Peepee
Topic Starter

onderhoudsbijdrage

#1 , 20 sep 2009 21:46

hallo
wij zijn uit elkaar, de kinderen zijn een week bij papa en een week bij mama.
In een bemiddelingsovereenkomst werd vastgelegd dat papa een onderhoudsbijdrage aan mama betaalt voor de kinderen, en, onder meer, dat mama voor de kledij en schoenen van de kinderen zorgt.
Nu is het zo dat mama slechts 3 outfits meegeeft voor een hele week bij papa. Dit is niet alleen te weinig, het is ook helemaal niet afgestemd op het weer.

Ik heb de mama al gevraagd om wat meer kledij te voorzien, maar zij vindt dat drie outfits voldoende is.

Ik vind dat onvoldoende, en zou dus zelf kledij moeten bijkopen. Kan ik die extra kledij die ik koop, afhouden van de onderhoudsbijdrage?

Graag jullie mening.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Peterken

#2 , 21 sep 2009 10:13

Hallo,

De extra kleren die je koopt kan je niet afhouden van het basisbedrag onderhoudsgeld.
Voor een week is drie outfits inderdaad wat weinig. Maar je kan natuurlijk ook zelf enkele kleren aankopen als reserve. Zelfs als de mama voor elke dag kleren meegeeft kunnen er al eens accidentjes gebeuren.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”