Verhuis van Ex met kind

Lac
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Verhuis van Ex met kind

#1 , 13 mei 2024 11:35

Mijn Ex en ik hebben een verblijfsregeling voor onze dochter sinds 2016: bij mij 2 weekends per maand met 2 keer 2 dagen donderdag vrijdag.
mijn dochter is gedomicilieerd bij haar moeder en woont 5 km ver en school is 1 km verwijderd van mijn domicile.

Nu wil ze verhuizen naar een vriend 45 Km verwijderd en daardoor wil ze de school ook veranderen.
Dit impliceert dat mijn dochter niet meer bij mij kan verblijven op de 4 dagen tijdens de week wat ik betreur maar enkel nog in de weekends en vakantie perioden.
In principe kan ik hiermee akkoord gaan aangezien mijn dochter (11 Jaar) geen bezwaar heeft. Het is duidelijk dat ze beinvloed werd door de mooie beloftes van haar moeder met haar rijke vriend die in een villa met zwembad woont.

Deze week wil ze met mij afspreken om de nieuwe regeling te bespreken en heb ik het vermoeden dat ze meer onderhoudsgeld zal willen vragen omdat mijn dochter nu meer bij haar zal verblijven. Persoonlijk vind ik dat ik niet het slachtoffer moet worden van de nieuwe regeling waarvan ik geen vragende partij ben.

Ik heb de volgende vragen:
1.Kan ik weigeren dat ze de school voor mijn kind veranderd?
2.kan ik de nieuwe regeling op papier zetten zonder bemiddelaar om te vermijden dat mijn ex nadien zal proberen meer geld te vragen nadat ik mijn akkoord heb gegeven?
3. Kan ik een vergoeding vragen voor het vervoer (2 x45 km) aangezien ik nu mijn kind op zondag 18 uur moet terugbezorgen? Waar vind ik het bedrag hiervoor?
4. Wat zijn mijn rechten als vader bij zo'n beslissing?

Dank u voor de goede raad!

Franciscus
Berichten: 38689

#2 , 13 mei 2024 16:40

Dat zij 45km verder verhuisd is haar zaak.
Er is een vonnis of een overeenkomst EOT via vb notaris bekrachtigd in vonnis.
Elke wijziging is mogelijk bij overeenkomen anders is het de rechter * die zal beslissen.
45 km verhuizen - wijzigen omgangsrecht en dan bijkomend alimentatie willen wijzigen ....
Voor mij redenen om dit niet goed te keuren ...
Een 11 jarige is zo beïnvloedbaar dat daar best eerst grondig moet over gepraat worden
Ook het wie brengt kind en wie haalt het op... alleen daar al creëert uw ex een extra ongelijkheid.
*Tracht wel eerst via een bemiddelaar de zaak te bespreken of via de bemiddelingskamer van de familierechtbank.

De cases die ik ken zijn allen in nadeel van de 'verhuizende' partij uitgedraaid.
Vanaf 12 jaar kan de minderjarige gehoord worden door de rechter maar dat moet niet.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”