Help......

belpromo
Topic Starter

Help......

#1 , 20 aug 2009 11:18

even een kleine schets ,

m'n zoon van 19 is één jaar geleden gestopt met school
heeft z'n wachttijd doorlopen en is sinds juni 2009 werkzoekend en heeft een uitkering...

Nu beslist hij van een studie aan te vangen aan de Hoge School in Kortijk
ze hebben het kindergeld terug aangevraagd en in September gaat hij terug studeren .

nu m'n vraag ben ik wettelijk verplicht om terug alimentatie te betalen maar dan aan m'n zoon ?? of heeft hij al z'n rechten nu verspeeld ??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 aug 2009 18:35

In principe is hij NA het beeindigen van zijn studie en het feit dat hij beschikbaar is(was) voor de arbeidsmarkt geen student meer en ook heeft hij geen mogelijkheid meer om kindergeld aan te vragen ( als ik het goed voor heb toch)

Het kan wel zijn dat er gezien de bijstand tussen ouders en kinderen via die formule wel bijstand moet geleverd worden.

belpromo
Topic Starter

#3 , 24 aug 2009 10:40

In principe is hij NA het beeindigen van zijn studie en het feit dat hij beschikbaar is(was) voor de arbeidsmarkt geen student meer en ook heeft hij geen mogelijkheid meer om kindergeld aan te vragen ( als ik het goed voor heb toch)

Het kan wel zijn dat er gezien de bijstand tussen ouders en kinderen via die formule wel bijstand moet geleverd worden.
dit zegt Partena op hun website

Studies hervatten?
Een werkzoekende die zijn studies hervat, meldt dit aan de RVA en opent opnieuw een recht op kinderbijslag als student. Natuurlijk moet hij aan de vereiste studievoorwaarden voldoen en mag hij nog steeds geen 25 zijn.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 aug 2009 16:57

klopt is nu dus wel mogelijk

belpromo
Topic Starter

#5 , 25 aug 2009 14:12

klopt is nu dus wel mogelijk
Als je dit leest val je steil achterover van het verschiet , copy van de mail welke ik van m'n zoon mocht ontvangen....dus m'n zoon moet met mij onderhandelen om dat m'n ex verdikke heel goed weet dat ze met de rug tegen de muur staat....een schande is het ,

ze vergeet dat ze zich zelf schaakmat heeft gezet met sms berichten en aangetekende brieven ( beide partijen ondertekend ) waar in staat dat er GEEN alimentatie meer moet betaald worden en ook dat m'n zoon een uitkering had...
telkens heeft ze nagelaten om dit via het vredegerecht of rechtbank eerste aanleg te laten betekenen.
>
>
>
>moest van de ma vragen of je gewoon nie terug de alimentatie betaald(met indexering)
>
>maar uiteindelijk komt mij da slechter uit
>as ge den helft van men studies betaald moet ik de ma het erna niet terug betalen (maar mocht ik niet zegge tegen u ;) )
>
>grtz

Terug naar “Echtscheiding”