#10 , 18 jun 2010 14:42
Hoi
Ik en mijn ex-partner hebben nu ondertussen een dochter van 3 jaar Ik ben meer dan een jaar bij haar vertrokken en niet omdat ik ze niet graag zag of omdat er iemand anders in het spel zat. Nogal persoonlijk.
Ik ben zo snel mogelijk naar een advocaat geweest om snel een regeling te treffen voor onze dochter. Nu na meer dan een jaar is dat nog altijd niet gebeurt. Bij de eerste zitting is ze niet eens komen opdagen en daardoor heb ik een maatschappelijk onderzoek gekregen. Daar ben ik ondertussen op gesprek geweest en binnen twee weken komen ze een huisbezoek doen om te kijken hoe de toestand thuis is.
Mijn wens was om de voogdij te krijgen over mijn dochter omdat ik mijn manier van opvoeden veel stabieler vind, strenger en met iets wat meer structuur. Goede voeding, rust… Als vader is dat zogoed als onmogelijk in België om dit te krijgen jammer genoeg!
Ik ben van toen mijn dochter er is een toegewijde vader en als ik een uitstap doe of iets anders is het in functie van de kinderen. Gelukkig heb ik ook collega’s met kinderen van dezelfde leeftijd en doen we veel dingen samen.
Kamperen, zwemmen, naar de zee, samen bbq’s, kinderdisco’s, picnikken… noem maar op.
Sinds we uit elkaar zijn is ze na nadien bij haar moeder gaan wonen en heeft ze mijn dochter zonder mij op de hoogte te stellen ingeschreven in een school vlak bij haar. Voor mij onhaalbaar om daar te geraken. Ik heb het genot om uw kind naar school te brengen tot nog toe moeten missen, terwijl ze zelf haar kind laat brengen door haar moeder.
Nu erger nog, is ze over de school gaan wonen. In augustus komt het nog eens voor en nu zie ik de kansen voor mij verkleinen dat er een school moet worden gezocht tussen beide. Zodat ik ook mijn dochter naar school kan doen.
Als er een maatschappelijk onderzoek wordt gedaan is het toch altijd beter dan ze op de rechtbank een beslissing nemen. Want je gaat er binnen en na 5 min sta je terug op straat en besef je niet wat er is gebeurt. Zo een onderzoek is onafhankelijk en wordt besproken met een team en maken dan een rapport dat naar de rechter gaat en naargelang wat daar instaat komt er een beslissing.
Dus eis een maatschappelijk onderzoek!
Leg aan deze persoon alles uit, wees eerlijk en dan kunnen ze niet anders dan met jou rekening houden.
Hou dagboeken bij, foto’s, leg zoveel mogelijk voor zodat ze zien dat je er mee bent begaan.
Hopelijk help ik hier iemand mee