vereffening-verdeling bij feitelijk samenwonenden

OMG
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

vereffening-verdeling bij feitelijk samenwonenden

#1 , 01 feb 2024 14:25

Beste,
In 2009 heb ik een groot bedrag, zijnde €61000 aan eigen middelen gebruikt voor de aankoop van de woning met mijn ex (aankoop woning was €330000 indertijd). We zijn in 2019 uit elkaar gegaan, de woning is vorig jaar verkocht. Het dossier zit nu bij de notaris. De kans dat ik mijn eigen inbreng niet zal kunnen recupereren lijkt erg groot:
- de notaris die aangesteld is door de rechtbank is van mening dat ik onvoldoende bewijzen kan aantonen dat ik een verarming van mijn vermogen heb gehad. Hoezo? Dat grote bedrag op 30 jarige leeftijd betalen is toch sowieso een verarming?
- ten tweede speelt mijn ex het nu ook smerig, want blijkbaar is er een cassatie-arrest dat ook eigen inbreng na 10 jaar laat verjaren. Volgens mijn advocaat, als ik dus naar rechtbank ga, bestaat de kans dat rechter dit cassatie-arrest zal volgen en ik dus mijn geld niet zal terugkrijgen.

Wat kan ik doen? Ik ben echt radeloos.
We hebben wel iets ondertekend dat ik inderdaad dat geld met eigen middelen heb betaald. Maar wat moest hier exact opstaan zodat ik mijn eigen inbreng nu bij de verkoop effectief zal terugkrijgen? Dit kan toch niet?

Graag jullie advies wat ik kan doen aub.
Bedankt

Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 02 feb 2024 18:27

U moet weten wat u tekent en daar een exemplaar van die overeenkomst van hebben.
Gezien cassatiearrest is het niet iets smerig maar iets wettelijk.

Thomas_A
Berichten: 2343
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 feb 2024 09:24

Hoe werd die woning indertijd aangekocht? Elk 50 procent of een andere verdeling?

Indien elk 50 procent: werd er een ander document opgemaakt waarin de eigen inbreng werd erkend en gesteld dat deze prioritair wordt terugbetaald worden bij verkoop?

Indien niet, is het inderdaad nog moeilijk bewijsbaar wat van wie komt.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”