Onderhoudsgeld regeling heropenen na werk

Radeloze vader
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee
Locatie: Limburg

Onderhoudsgeld regeling heropenen na werk

#1 , 18 jan 2024 15:36

Terug onderhoudsgeld betalen na maanden werken omdat hij terug gaat studeren.

Mijn ex-partner vindt van wel en eist nu zelfs nog meer onderhoudsgeld.
Ik heb reeds aangegeven mijn deel van zijn nieuwe studie te willen bekostigen en het afgesproken en altijd betaalde onderhoudsgeld, vanaf het moment dat hij gaat studeren in september. Tot die tijd kan hij zich gemakkelijk een jobke zoeken en zijn kosten bij zijn moeder zelf betalen.
Hij was gestopt met school en in september '23 het leger ingegaan, maar besliste plots in december te stoppen, zonder overleg naar mij toe. Nu wil hij in september ook een graduaat opleiding Digitaal Design in Hasselt gaan volgen, compleet iets anders als de beroepsopleiding houtbewerken die hij afgerond heeft.
Maar hij wil niet gaan werken in de tussentijd omdat hij anders uit de 'leermodus' geraakt.......
Ik voel me dus ineens een bankautomaat of OCMW waar maar geld aan onttrokken kan worden...
Wat te doen??

basejumper
Berichten: 4655
Locatie: Diest

#2 , 18 jan 2024 21:07

Beste

Uw onderhoudsplicht stopt op het moment dat uw zoon zelf zijn eerste inkomen verdient.
Als hij bij het leger ging als beroepsmilitair had hij dat inkomen en vervalt uw onderhoudsplicht.
Er zijn genoeg mensen die als werkstudent een verdere scholing volgen. Die werken en studeren. In elk geval heeft u geen enkele verplichting meer. Wat u wil bijdragen bepaalt u zelf.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”