Ex vriend staat plots in dossier van kinderbijslag

Tokyolover
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Ex vriend staat plots in dossier van kinderbijslag

#1 , 06 dec 2023 00:36

Vandaag keek ik na wanneer het kindergeld gestort wordt, en tot mijn verbazing staat plots mijn ex vriend in het dossier.
Ik ben wel gaan samenwonen met mijn nieuwe vriend, en mijn zoontje staat bij ons ingeschreven.Hoe komt hij dan plots in dat dossier?

Thomas_A
Berichten: 2335
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 dec 2023 06:43

In welke hoedanigheid staat hij “in het dossier”?

Is hij de wettelijke vader van je zoontje, aangezien je van nieuwe vriend maar “mijn” zoon spreekt? Dan is het toch niet zo raar.

Tokyolover
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 dec 2023 07:00

@Thomas, ik ben gaan samenwonen met mijn huidige vriend. De wettelijke vader heeft nooit in het dossier gestaan

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2335
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 dec 2023 07:09

De partner waar u mee samenwoont heeft sowieso niks te maken met het dossier kinderbijslag van uw zoon.

Het is toch niet raar dat in een dossier van een minderjarige de wettelijke ouders vermeld staan, los van aan wie de kinderbijslag wordt uitbetaald.

Of is er een probleem dat u de kinderbijslag ineens niet meer uitbetaald krijgt?

Tokyolover
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 dec 2023 07:14

@Thomas nee ik krijg de kinderbijslag nog altijd op mijn rekening , maar plots na 9 jaar staat de wettelijke vader bij in het dossier

Franciscus
Berichten: 38616

#6 , 06 dec 2023 09:31

Wettelijke vader heeft ook zijn rechten en ook zijn plichten.
Bij mijn weten had die vanaf het begin ook in het dossier moeten staan.

Tokyolover
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 dec 2023 09:42

@Franciscus, heeft daar nooit ingestaan.Betaald ook niet de helft van logo, medicatie, bijzondere kosten
Het staat wel in het akkoord dat we gemaakt hebben, en bekrachtigd is door de rechtbank.
En nu ik samen woon met mijn vriend staat hij plots in het dossier?

Terug naar “Echtscheiding”