Ex weg en kinderen al 3 maanden niet mogen zien

FriendlyM
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ex weg en kinderen al 3 maanden niet mogen zien

#1 , 22 nov 2023 09:11

Beste, mijn ex is begin september vertrokken en heeft de kinderen meegenomen. Wij waren toen beide, discreet, op zoek naar een advocaat om te scheiden maar zij was mij voor en heeft dit blijkbaar al maanden ervoor goed gepland ook met medeweten van mijn kinderen.
Naast het feit dat we al meerdere jaren als broer en zus leefden is zij erachter gekomen (bewijs van film op mijn pc) dat ik de laatste maanden verschillende keren ben vreemd gegaan. Dit heeft ze enkele dagen voor haar vertrek gevonden en zij is toen zonder hierover iets te zeggen samen met de kinderen vertrokken (mijn kinderen zijn 15 en 12 jaar oud).
Daarna is van haar kant het moddergooien pas echt begonnen samen met het fabriceren van onwaarheden waarbij ook de kinderen worden betrokken. Ik heb de kinderen nog kort buitenshuis gezien 2 weken na hun vertrek maar sinds hun gesprek met de rechter weigeren ze ieder contact.
In het gesprek met de rechter zegt mijn dochter dat ik haar ongepast zou hebben aangeraakt en dat ik haar geaardheid niet zou aanvaarden en mijn zoon zegt dat hij nooit een band met mij gehad heeft.
Dit zijn manifeste leugens en ik vind dat mijn advocaat mij onvoldoende hiertegen verdedigd. Uiteraard zou ik ook iemand waarover ik zo hard moeten liegen heb niet meer durven onder ogen te komen. Ik verwijt mijn kinderen niets maar had gehoopt dat ze slimmer waren dan dit.
Midden december krijg ik nu een tussenvonnis maar dit zal uitgesproken worden zonder dat ik door de rechter gehoord ben. Ja wij hebben conclusies neergelegd maar deze tonen, naar mijn inziens, onvoldoende aan dat ik wel een nauwe band heb met mijn kinderen en vooral dat wat beweerd wordt absoluut onwaar is.

Mijn vragen zijn:
Wat kan ik doen om mijn kinderen weer zo snel mogelijk ook bij mij te hebben en dit liefst 50/50? Of minstens het contact herstellen
Hoe kan ik het best deze onwaarheden weerleggen? (hoe verdedig ik me tegen iets dat gezegd wordt maar niet waar is en lasterlijk is en waardoor de rechtbank een verkeerd beeld krijgt?)
Ik ben nu de verstoten ouder, welke instanties kunnen mij helpen het contact te herstellen voordat dit hopeloos te laat is?
Ik mis mijn kinderen verschrikkelijk en heb begrip dat het gerecht zijn werk moet doen maar na 3 maanden ben ik echt ten einde raad.
Mijn oprecht dank voor jullie voorstellen en mogelijke oplossingen uit deze impasse.

Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 09 dec 2023 14:25

Zie PB

Als er een vonnis is en dat is betekend kan uw advocaat in beroep gaan.
Het belang van de kinderen zal altijd voorgaan.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”