Ben geen jurist maar dat zou ik toch niet doen, zeker niet gezien de slechte verstandhouding met uw ex. Kan me ook niet voorstellen dat ondanks die afspraak je zomaar "zonder boe of ba" de allimentatie eenzijdig en naar eigen goeddunken kunt laten dalen.
Mag ik zomaar minder beginnen betalen, of moet dit officieel worden vastgelegd?
Daar in de EOT is vastgesteld dat de alimentatie afhankelijk is van jou inkomen en niet van het hare, moet je gewoon naar de vrederechter stappen en een aanpassing vragen.Ook wat de alimentatie die ik aan mijn ex betaal betreft?
Verder wil ik de alimentatie ook niet laten 'herzien',
ik bedoel dat ik gewoon wil laten uitvoeren wat er al in het EOT beschreven staat,
nl. dat de alimentatie evenredig daalt met mijn loon.
Toch weer naar de (jeugd)rechter stappen?
Zijn dat dan niet weer gerechtskosten die er bij komen???
Ik zou niet weten hoe ik dit nog moet betalen.
Ik ben het hier niet echt mee eens(onder voorbehoud), Safie moet zijn rechten laten gelden! Veel zal afhangen van zijn ziekte/invaliditeit,...INDIEN poster in aanmerking ZOU komen voor een inkomensvervangende en/of een integratievergoeding of een vergoeding van de arbeidsongevallen kan bekomen dan zie ik niet in op welke basis hij een verlaging kan motiveren.Het staat u vrij deze aanpassing te beperken tot deze aan uw ex-echtgenote. Deel haar die aanpassing aangetekend,gemotiveerd en gestaafd met de vereiste bewijsstukken vooraf mee.
Als Demoor nu eens de tekst juist zou aanhalen, dan ziet men in dat zijn redenering foutief is. Juist is: de formule voor de eventuele aanpassing van die uitkering aan de kosten van levensonderhoud. 'De omstandigheden waaronder dit bedrag na de echtscheiding kan worden herzien' heeft niets met een formule te maken.“Art.1288.Zij zijn ertoe gehouden hun overeenkomst omtrent de volgende punten bij geschrift vast te leggen:...4° het bedrag van de eventuele uitkering te betalen door de ene echtgenoot aan de andere, gedurende de proeftijd en na de echtscheiding, de formule voor de eventuele aanpassing van die uitkering aan de kosten van levensonderhoud, de omstandigheden waaronder dit bedrag na de echtscheiding kan worden herzien en de nadere bepalingen ter zake.”(Gerechtelijk Wetboek).
‘In het EOT werd opgenomen dat mochten mijn inkomsten dalen, dat de alimentatie hieraan wordt aangepast.’ zou moeten inhouden dat daarin ook ‘de formule voor de eventuele aanpassing’ voldoende nauwkeurig is om ze zonder gerechtelijke tussenkomst toe te passen. Onderzoek zorgvuldig de tekst van die formule.
Ik kan denk dat jullie beide gelijk hebben, want veel hangt af van de juiste bepaling in de EOT.Ik ben het hier niet echt mee eens(onder voorbehoud), Safie moet zijn rechten laten gelden! Veel zal afhangen van zijn ziekte/invaliditeit,...INDIEN poster in aanmerking ZOU komen voor een inkomensvervangende en/of een integratievergoeding of een vergoeding van de arbeidsongevallen kan bekomen dan zie ik niet in op welke basis hij een verlaging kan motiveren.Het staat u vrij deze aanpassing te beperken tot deze aan uw ex-echtgenote. Deel haar die aanpassing aangetekend,gemotiveerd en gestaafd met de vereiste bewijsstukken vooraf mee.