Melding verhuizingsplicht?

Sunshine0913
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Melding verhuizingsplicht?

#1 , 30 aug 2023 10:19

Mijn ex is recent verhuisd met de kinderen, dit weet ik via mijn kinderen. Ik heb nog steeds geen adres ontvangen na actieve vraag langs mijn zijde. Wat kan ik hieraan doen?

eylis
Berichten: 8849

#2 , 30 aug 2023 10:50

Wat bedoelt u met verhuizingsplicht?

NatD
Berichten: 431
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 aug 2023 11:40

Wat bedoelt u met verhuizingsplicht?
Ik denk dat TS "meldingsplicht verhuizing" bedoelt en/of diens ex dat al dan niet moet laten weten en als die dat effectief moet laten weten met ook het nieuwe adres en het nalaat omdat te laten weten, wat die eraan kan doen ...

Reclame

eylis
Berichten: 8849

#4 , 30 aug 2023 12:44

Het is niet meteen wettelijk verplicht uw domicilie-adres mede te delen aan de andere ouder, maar het is wel handig voor een soepel verlopend co-ouderschap en al zeker voor verblijfs-co-ouderschap.


Bij welke ouder is het domicilie-adres van de kinderen gevestigd? En bij de kinderwissel, wie haalt de kinderen op of brengt ze terug?

Voor de school, hobby of administratie kan het andere adres nodig zijn.
Als de andere ouder bereikbaar is via telefoon en mail, kan u met elkaar communiceren, dat is de hoofdzaak. Laat de andere ouder nogmaals weten dat het misschien toch wel wenselijk is het verblijfadres van de kinderen bij hem te kennen, voor noodgevallen.

U kan de andere ouder niet echt verplichten , maar wellicht kan u gewoon aan de kinderen vragen waar de nieuwe woning zich bevind?

Devin
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 aug 2023 16:49

Het is niet meteen wettelijk verplicht uw domicilie-adres mede te delen aan de andere ouder, maar het is wel handig voor een soepel verlopend co-ouderschap en al zeker voot verblijfs-co-ouderschap.


Bij welke ouder is het domicilie-adres van de kinderen gevestigd? En bij de kinderwissel, wie haalt de kinderen op of brengt ze terug?

Voor de school, hobby of administratie kan het andere adres nodig zijn.
Als de andere ouder bereikbaar is via telefoon en mail, kan u met elkaar communiceren, dat is de hoofdzaak. Laat de andere ouder nogmaals weten dat het misschien toch wel wenselijk is het verblijfadres van de kinderen bij hem te kennen, voor noodgevallen.

U kan de andere ouder niet echt verplichten , maar wellicht kan u gewoon aan de kinderen vragen waar de nieuwe woning zich bevind?
Als de domicilies van de kinderen bij de verhuizende ouder is gevestigd heeft die ouder wel de plicht het adres door te geven aan de andere ouder. Hoe anders kan je weten waar de kinderen verblijven?

Bij mij was het zelfs zo dat de gemeente een AS zou sturen naar de moeder van de kinderen en indien bezwaar van haar kant uit vestigingen van de domicilies van de kinderen onmogelijk zou zijn. Alsook wilde de wijkagent mijn vonnis inzien wat daarin stond i.v.m de domicilies.

LennieK
Berichten: 1873
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 aug 2023 13:16

kan u geen attest van woonst van uw kinderen opvragen online? Of staat hun adres bij u?

Franciscus
Berichten: 38665

#7 , 31 aug 2023 21:24

Ter info
Gemeenten kunnen de kinderen indien bij ex-partner zijn gedomicilieerd ook registeren op uw adres is wettelijk mogelijk.
Tevens moet op zijn minst de ISIS kaart en de eventuele aanwezige EiD ook mee verhuizen met de kinderen.

Kan ook in vonnis staan...partijen geven elkaar hun adres van domiciliëring door bij elke wijziging.

Terug naar “Echtscheiding”