criminele partners

chrismaras
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

criminele partners

#1 , 19 aug 2023 08:19

wat kan ik doen als de partner en de vorige partners van mijn ex lid is van een criminele organisatie .
kunnen zij mijn kinderen opvoeden

Lanox
Berichten: 3525
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 aug 2023 09:50

Hoe komen jouw kinderen terecht bij de vorige partners (meervoud?) van jouw ex?

eylis
Berichten: 8842

#3 , 19 aug 2023 10:50

Heeft u dat zwart/wit op papier dat die partners lid zijn van een criminele organisatie? En heeft u dat zwart/wit op papier dat die organisatie crimineel is?

Reclame

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#4 , 19 aug 2023 20:30

Beste

Crimineel zijn betekent nog niet dat je geen ouderlijke rechten kan hebben. Vraag is wat die criminaliteit inhoudt en in welke mate de kinderen daar last van hebben.
Hypothetisch gesteld : indien je kinderen hebt van twee vaders en die beide vaders zouden lid zijn van pakweg de Hells Angels stelt zich ook de vraag waarom je die mannen koos in je leven. Twee keer dan nog. Je vond ze wel goed genoeg om kinderen mee te maken maar nu ze ex zijn niet goed genoeg meer om die kinderen mee op te voeden? Hoe ga je dat vertalen naar een rechter?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38616

#5 , 19 aug 2023 20:49

Heeft sowieso behoudens effectief zware criminele misdaden geen invloed.
Een case die ik goed ken . Echtpaar in echtscheiding. Poging doodslag op ex- echtgenote (woonde al gescheiden )maar er was nog hoederecht voor 1995 dus met bezoekrecht We om de 14 dagen bij schoonouders.
Man is in Hof van Assisen veroordeeld tot 20 jaar opsluiting wegens een criminele straf (neerschieten ex echtgenote).
Een van de eerste zaken die hij heeft gedaan was vragen dat de beide kinderen hem in de gevangenis mochten komen bezoeken. Werd toegestaan .

Enigste wat zou kunnen is dat er een Problematische Opvoeding Situatie (POS) zou zijn .
Daarvoor zal jeugdparket en jeugddienst politie de nodige onderzoeken moeten doen in opdracht van jeugdrechter.

Franciscus
Berichten: 38616

#6 , 19 aug 2023 21:09

Dan moet art 322 Strafwetboek van toepassing zijn op die organisatie.

Bij mijn weten zijn er een 300 organisaties in BE die an crimineel worden beschouwd.

Terug naar “Echtscheiding”