partner(echtgenoot) uitschrijven procedure

M.Fares
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

partner(echtgenoot) uitschrijven procedure

#1 , 14 aug 2023 12:37

Beste,

Hopelijk kunt u mij hierin adviseren, hieronder beknopte schetsing situatie;

getrouwd en 3 kinderen in een huurappartement.
Aan echtgenoot duidelijk aangegeven dat het huwelijk niet meer gaat en graag wens dat hij een andere woonst zoekt.
Scheiding weigert hij, en het vertrekken ook. Dit brengt zeer veel spanningen thuis.
Huurovereenkomst is getekend enkel door mij, pas na 6 maanden is die ingetrokken en nadien heeft het huwelijk ook plaats gevonden. Alle vaste lasten worden door mij betaalt, huurwaarborg staat ook op mijn naam.
Het liefst blijf ik hier wonen vanwege scholen voor de kinderen.

Ik weet ook niet of ik zelf zomaar mag vertrekken met de kinderen en dit niet als ontvoering word gezien.

alvast bedankt

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 aug 2023 13:16

Ik raad u aan om contact op te nemen met de juridische dienst van uw ocmw.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38617

#3 , 14 aug 2023 23:45

Zoals M.A. schrijft u kan uw echtgenoot niet laten uitschrijven zolang deze op dat adres zijn belangen heeft.
Wie de huurovereenkomst heeft getekend heeft voor de administratieve wetgeving inzake wonen (bevolking) geen enkel belang.
Als u wil vertrekken kan dat u kan de huurovereenkomst dan ook opzeggen ...met respecteren van opzegtermijn en de eventuele schadevergoeding afhangende van wanneer de huur is afgesloten.
Kwestie van scheiden indien geen overeenkomst is het apart wonen een mogelijkheid om een scheiding te verkrijgen.

U kan best de raad die M.A. heeft gegeven opvolgen ...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”