Nieuwe relatie

Tokyolover
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Nieuwe relatie

#1 , 12 aug 2023 22:42

Ik heb sinds kort een nieuwe relatie.we zijn zeker van elkaar, hebben beide een stabiel inkomen. Mijn nieuwe vriend ziet mijn zoon als zijn eigen zoon. Maar mijn ex- vriend doet behoorlijk lastig. Dreigt dat onze zoon bij hem moet komen wonen, dat mijn vriend niet deugt.wat kan mijn ex vriend doen?

basejumper
Berichten: 4636
Locatie: Diest

#2 , 13 aug 2023 09:57

Beste

Je ex kan niet zomaar iets forceren. Je hebt het recht een nieuw gezinsleven op te bouwen. Weliswaar met respect voor ieders positie. Je zoon heeft een vader. En je nieuwe vriend moet dus uitdrukkelijk jouw zoon niet zien als zijn eigen zoon. Een gezonde relatie met respect voor de exclusieve ouderlijke bevoegdheid van vader en moeder is noodzakelijk. Je ex kan wat dreigen maar de bestaande afspraken blijven bestaan. Een herroeping daarvan kan enkel door de familie rechter gebeuren mits voldoende bewijs dat de nieuwe situatie werkelijk bedreigend zou zijn voor de minderjarige. Blaffende honden bijten meestal niet….
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Tokyolover
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 aug 2023 21:42

Dus, als ik en mijne nieuwe vriend samen voor mijn zoontje zorgen., En we laten de regeling lopen zoals ze is uitgesproken door de rechtbank kan de vader niks doen? Want hij zegt dat ik geen nieuwe relatie mag hebben? En gaat hiervoor naar de rechtbank.

Reclame

loeki
Berichten: 268

#4 , 28 aug 2023 05:27

Uw ex heeft niets te beslissen of U wel of geen relatie mag hebben.

eylis
Berichten: 8843

#5 , 28 aug 2023 08:25

Reageer best niet op deze dreigingen. Als uw ex-partner hiermee naar de rechtbank zou stappen, dan komt hij snel van een kale reis terug. Stel je voor zeg, dat alle gescheiden koppels met kinderen, nooit meer een nieuwe relatie mogen aanknopen. Het zou wat zijn...

Tokyolover
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 sep 2023 21:03

Vooral omdat we nu bij vrienden wonen, waar mijn zoon ook zijn eigen slaapplek heeft, en we nog op zoek zijn naar een deftig huis. En mijn zoon nu mijn moeder slaapt, waar ik hem ga halen voor school, en terugbreng na het school ( dan is hij al een hele tijd bij ons geweest) mijn ex pikt dit niet

Thomas_A
Berichten: 2341
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 sep 2023 22:47

Ik snap het niet helemaal.

Uw zoon heeft een slaapplek met u bij uw vrienden, maar slaapt bij uw moeder? U doet hem naar daar terug na school, maar hij is dan al een hele tijd bij u geweest?

Hoewel u in uw tijd in principe bepaalt bij wie uw zoon verblijft, is het natuurlijk niet logisch als uw moeder zorgtaken systematisch opneemt zoals bij haar blijven slapen.

Tokyolover
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 sep 2023 23:44

@Thomas.

Ja mijn zoontje heeft een slaapplek, en blijft soms slapen. Maar heeft het soms moeilijk met veranderingen. Ik breng mijn zoontje elke morgen naar school, en als hij niet naar de papa moet komt hij mij naar mijn vrienden hun huis. Maken we huiswerk, spelen we enz... De papa van mijn zoontje zegt tegen zijn eigen zoon dat hij hem haat, en alleen maar naar de rechtbank wil om mij Cru gezegd te klote.

ongelukbelaagd
Berichten: 517

#9 , 07 sep 2023 16:10

Kan u deze situatie bekijken uit de anderen hun standpunt? Ook al kan uw ex een xxx zijn en hebt u misschien veel met hem meegemaakt.

Ik ken uw situatie niet maar ...

U schrijft altijd "mijn" zoon. De jongen is ook de zoon van zijn vader. Het is "jullie" zoon.

U hebt sinds "kort" een nieuwe relatie en jullie zijn zeker van mekaar. Mag ik een paar vragen stellen? Hoe lang in tijd is "kort"? Wat wil u zeggen met dat jullie zeker zijn van mekaar? U mag dan beiden een stabiel inkomen hebben, wat maakt dat jullie bij mekaar zullen blijven?
Ken je zijn familie, vrienden, hobby's, etc... Ken je zijn verleden? Waarom is het gedaan met zijn vorige relatie? Heeft hij al kinderen? Zal hij dezelfde opvoedingsmethodes hebben als jullie? Is het realistisch dat jullie nu al weten dat jullie altijd bij mekaar gaan blijven?
U hebt ook goede tijden met uw ex gehad en samen een zoontje. Toen dacht u ook dat u altijd samen zou blijven. En toch zijn jullie nu uit elkaar. Waarom zou dit niet nog eens gebeuren met uw huidige vriend?

Je schrijft dat je zoontje het moeilijk heeft met veranderingen. Ik denk het niet. Het maakt niets uit hoe oud je zoontje is maar hij heeft nu "te veel" veranderingen.
- Eerst gaan zijn ouders uit elkaar
- Mama slaapt bij vrienden en hij soms bij mama & die vrienden en soms bij oma.
- Mama komt hem halen voor school en brengt hem terug na school...als het niet verandert omdat hij bij papa is
- mama heeft sinds kort een nieuwe vriend
- binnenkort gaan ze verhuizen naar een eigen woning
- en waarschijnlijk wil je je nieuwe vriend direct ook mee in huis?
- en jullie vinden dat hij dan de nieuwe papa is van je zoon?

Je ex wil jullie zoontje waarschijnlijk ook behoeden voor nog meer veranderingen. Sinds je je nieuwe vriend nog maar kort kent, is de kans groot dat het niet lukt met jou, hem en jullie zoon in dat nieuwe huis. En als jullie zoontje dan al gehecht is geraakt aan je vriend, dan gaat dit jullie zoontje veel verdriet doen.

Als je ex terug naar de rechtbank gaat om de regeling met jullie zoontje te veranderen, zou de rechter hier wel eens op kunnen ingaan.
Stel je eens in de plaats van je ex en eens in de plaats van jullie zoontje. Ga je niet wat te snel?

Ik heb in je schoenen gestaan doch heb ik het welzijn van mijn zoon altijd op de 1ste plaats gezet:
- eerst een plaats voor mijn zoon en mij alleen
- de eerste maanden spraken mijn nieuwe vriend en ik alleen af, zonder mijn zoon
- daarna hadden we afspraakjes met mijn zoon erbij op neutraal terrein : de speeltuin, de zoo, het bos, zwemmen
- na een paar maanden mocht de nieuwe vriend bij ons komen eten
- daarna mocht hij eens komen logeren
- en stilletjes aan kwam hij meer en meer tot we zagen dat het goed was en we gingen samenwonen.

Ik hoop dat je de juiste beslissingen voor je zoontje gaat nemen. Tenslotte heeft dat mannetje niet om al die veranderingen gevraagd.

En sorry als dit aanvallend lijkt. De hele situatie kan anders zijn dat ik het begreep. Dat is de zwakte van het geschreven woord.

Terug naar “Echtscheiding”