Na feitelijke scheiding...

RIDLEYY
Topic Starter

Na feitelijke scheiding...

#1 , 23 jun 2009 18:26

Beste, Ik had een vraagje:
onze scheiding is ingezet, in een EOT formule. Mijn bijna ex vrouw heeft een vriend en wenst bij hem te gaan inwonen.
Kan dit zomaar? Het is niet de bedoeling dat ik haar zou laten betrappen, maar zou het juridisch zin hebben?? Of omgekeerd, stel dat ik iemand zou leren kennen, en ik ga met haar samenwonen... kan mijn exvrouw me iets doen?
Zowel zij als ik hebben een fultime job, dito loon. Dus is allimentatie voor een oplossing? of zal een rechter bij eventuele betrapping (je weet maar nooit) zich nadelig uitspreken?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 23 jun 2009 19:05

- 'Overspel' is uit het strafrecht gehaald, maar kan wel nog aangehaald worden als reden van de 'ontwrichting van het huwelijk'.

- Een rechter kan een bedrag voor alimentatie vastleggen. Hij houdt hierbij rekening met de 'staat van behoefte' van de echtgenoot die alimentatie vraagt.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”